مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در شمال و جنوب شهر تهران وضع آمار طلاق با یکدیگر متفاوت است؛ به گونه‌ای که نسبت طلاق به ازای هر صد ازدواج در شمیرانات 57 و ری 23 درصد است.
کد خبر: ۸۳۴۸۳۵

به گزارش تسنیم، محمدعلی محزون در برنامه تلویزیونی گلبرگ،‌ به ارائه آمار طلاق و ازدواج در کشور اشاره و اظهار کرد: براساس آمارها از سال 90 شاهد روند کاهشی ازدواج در کشور هستیم؛ به گونه‌ای که بیشترین ازدواج در سال90، 91 حدود 8000 مورد بوده و آخرین آمار نشان از ثبت 724 هزار ازدواج در سال 93 دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سن ازدواج در کشور‌ گفت: سن ازدواج نیز دچار تحولاتی شده، به گونه‌ای که میانگین سن ازدواج در کشور برای آقایان 28 و برای خانم‌ها 5/23 است و روند افزایشی دارد.

این آمار در کلانشهرها نیز تفاوت قابل توجهی دارد؛ بر این اساس میانگین سن ازدواج برای آقایان 31 و برای خانم‌ها 27 سال است که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است. مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: همچنین در کرج نیز میانگین سن ازدواج برای آقایان 30 و برای خانم‌ها 26 سال است. در کلانشهر شیراز نیز میانگین سن ازدواج به همین صورت است. این در حالی است که وضعیت سن ازدواج در نقاط شمالی،‌ مرکزی و جنوبی کلانشهری مانند تهران نیز با یکدیگر متفاوت است.

ثبت 160 هزار طلاق در سال گذشته

مشاور وزیر ارشاد در امور جوانان و خانواده با بیان این که 5/11 میلیون جوان زیر 35 سال کشورمان در سن ازدواج قرار دارند، گفت: در سال گذشته 800 هزار مورد ازدواج در کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، محمود گلزاری در گردهمایی خیران ازدواج استان یزد که با حضور مسئولان، کارشناسان و جمعی از خیرین استان در باغ دولت‌آباد برگزار شد، ادامه داد: 15 درصد از طلاق‌های کشور مربوط به سال اول ازدواج بوده است و 60 درصد از مطلقه‌ها نیز دختران زیر 30 سال بوده‌اند. گلزاری با نگر‌ان‌کننده خواندن آمارهای موجود در مورد ازدواج و طلاق در کشور، مهم‌ترین علت تجرد جوانان را مشکلات اقتصادی و شغل بنابر اعلام 60 درصد از پسرهای مجرد، مشکل همسریابی به عنوان یکی از مهم‌ترین علل ذکر شده از سوی دختران، آداب و رسوم نامناسب در مورد ازدواج، بی‌اعتمادی به طرف مقابل و بی‌مسئولیتی طرفین در قبال زندگی‌شان ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها