از سوی معاون صدای رسانه ملی

مدیر رادیو قرآن معرفی شد

پیام دکتر سرافراز به اختتامیه طرح قرآنی1449

ترویج مفاهیم قرآن کریم بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی است

آیین اختتامیه طرح قرآنی 1449، قرآن، کتاب زندگی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حمیدمحمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما، بهرام محمدی‌نیا رئیس شبکه قرآن سیما و محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۴۵۳۰
ترویج مفاهیم قرآن کریم بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی است

در طرح قرآنی 1449 که بر حفظ سوره یاسین متمرکز بود، بیش از 11 هزار نفر این سوره مبارکه را در طرح 1449 حفظ کردند.

اقبال مخاطبان رسانه ملی از طرح‌های قرآنی

دکتر محمد سرافراز به مناسبت پایان این طرح قرآنی، پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما در این پیام روی آوردن اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان را به قرآن کریم، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و از برگزارکنندگان این طرح بزرگ قدردانی کرد. دکتر سرافراز در بخش دیگری از این پیام آورده است: بدون تردید اقبال روزافزون آحاد جامعه بویژه قشر جوان به قرآن یکی از برکات انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل رسانه ملی در افشاندن عطر قرآن در سطح جامعه است. در این راستا ترویج مفاهیم قرآن کریم و تعالیم عالیه آن به عنوان بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی، دست‌اندرکاران پرتلاش این رسانه را بر آن داشت تا با گسترش برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی دستاوردهای بی‌شماری را در این حوزه خلق کنند. خرسندیم که برای نهمین سال پیاپی طرح بزرگ قرآنی 1449 با محور حفظ سوره مبارکه «یاسین» و با همکاری نهادهای قرآنی کشور برگزار و با اقبال فراوان مخاطبان ارزشمند رسانه ملی مواجه شده است. تلاش تمامی دست‌اندرکاران و عواملی که همدلانه به اجرای این طرح بزرگ قرآنی همت گماشته‌اند، شایسته تقدیر و سپاس بیکران است.

وجود ابتکار در طرح‌های قرآنی

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در پیامی تصویری از دست‌اندرکاران طرح بزرگ قرآنی 1449 قدردانی کرد.

این مرجع تقلید در بخشی از پیام خود آورده است: الحمدلله هر روز طرح جدیدی برای آشنایی با قرآن مجید ابتکار می‌شود و این طرح بزرگ قرآنی که در این اواخر ابتکار شده است و مخصوصا نسل جوان را به ‌سوی قرآن سوق می‌دهد، جای تشکر فراوان دارد؛ برنامه‌ای که در این چند ماه اخیر به دنبال آن بوده‌اند، برنامه آشنایی با سوره یاسین است و به گونه‌ای که نقل کرده‌اند، یک میلیون و 500 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند، عده‌ای سوره یاسین را حفظ کرده‌ و عده‌ای با مفاهیم و عده‌ای با تلاوت آن آشنا شده‌اند و این توفیق بسیار بزرگی است.

سوره یاسین، راهگشای انسان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1449 برکات سوره یاسین را بی‌انتها خواند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با قدردانی از رسانه ملی افزود: اگر نگاهی به آیات نورانی این سوره مبارکه بیندازیم، قطعا درک خواهیم کرد که آیات این سوره توضیح و تفسیری عالی از موضوعات معرفتی توحید، معاد و نبوت هستند.

11 هزار نفر سوره یاسین را حفظ کردند

بهرام محمدی‌نیا ، مدیر شبکه قرآن نیز با اعلام این‌که یک میلیون و 600 هزار نفر مخاطب مستقیم طرح 1449 قرآن کتاب زندگی بودند، گفت:11 هزار نفر در این طرح حافظ سوره مبارکه «یاسین» شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها