جام جم ورزشی: نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان با پیروزی در چهارمین دیدارش مقابل حریف رومانیایی گام به نیمه نهایی گذاشت.
کد خبر: ۸۳۴۳۴۰
محمدی با حضور در نیمه نهایی اولین سهمیه المپیک را گرفت

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون کشتی ، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (پنجشنبه) به وقت ایران در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شده است، سیداحمد محمدی نماینده وزن 65 کیلوگرم با پیروزی در چهارمین دیدارش گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت و نخستین سهمیه المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن 65 کیلوگرم که 47 کشتی گیر وزن کشی کرده اند، محمدی در دور اول با نتیجه 12 بر صفر (با ضربه فنی) مقابل داوید هابات از اسلوونی به پیروزی دست یافت و راهی دور دوم شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 6 بر صفر فرانکلین مارین کاستیلو از کوبا را شکست داد و به دور بعد رفت.

محمدی در دور سوم هم با نتیجه 5 بر 4 از سد برنت مت کالف، قهرمان بازی های پان امریکن از آمریکا گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک گئورگ بوکور از رومانی را شکست داد و با حضور در نیمه نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد. محمدی برای حضور در فینال با فرانک چامیزو، کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و نایب قهرمان بازی های اروپایی مبارزه خواهد کرد.

از حوادث مهم این وزن می توان به پیروزی فرانک چامیزو، کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و نایب قهرمان بازی های اروپایی در مرحله یک شانزدهم نهایی با نتیجه 4 بر 3 مقابل ماگومدمراد گادجی یف، کشتی گیر روسی الاصل لهستان و دارنده مدال نقره بازی های اروپایی در وزن 70 کیلو اشاره کرد.

در دیگر حادثه مهم این وزن دیدار جذاب و دیدنی طغرل عسگروف، دارنده مدال طلای بازی های اروپایی و قهرمان المپیک لندن از آذربایجان با داوید صفریان، قهرمان 2013 جهان از ارمنستان با نتیجه 8 بر 2 به سود عسگروف به پایان رسید، اما عسگروف در یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 5 مغلوب فرانک چامیزو شد تا این کوبایی الاصل که برای ایتالیا کشتی می گیرد به نوعی انتقام فینال بازی های اروپایی را از حریف آذری گرفته باشد.

مصطفی کایا نفر سوم بازی های اروپایی از ترکیه نیز در همان دور اول با نتیجه 16 بر 6 مغلوب یرلان بیک از چین شد که با شکست کشتی گیر چینی در مرحله بعد مقال مت کالف آمریکایی، کایا از گردونه مسابقات کنار رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها