توسط محققان سازمان پژوهش های علمی کشورمان

ماده موثره دارویی درمان فشار خون و ریزش مو تولید شد

محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی موفق به تولید ماده موثره دارویی برای درمان بیماری فشار خون و ریزش مو شدند.
کد خبر: ۸۳۴۲۷۰
ماده موثره دارویی درمان فشار خون و ریزش مو تولید شد

حیدر محمودی نجفی، مجری طرح تولید ماده موثره دارویی مینوکسیدیل در گفتگو با مهر افزود: در پژوهشکده فناوری های شیمیایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی موفق به تولید ماده موثره دارویی مینوکسیدیل برای داروی های فشار خون و ریزش مو شده ایم.

وی با بیان اینکه ماده موثره دارویی مینوکسیدیل به کشور وارد می شود، گفت: این ماده برای اولین بار است که در کشور تولید می شود و راندمان عملکرد آن بسیار بالا است بنابراین کیفیت این ماده موثره مشابه نمونه های خارجی است.

این محقق خاطرنشان کرد: ماده موثره دارویی مینوکسیدیل در حلال های آبی و ایمن فارغ از هرگونه آلودگی تولید می شود و این محصول از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با نمونه های مشابه خارجی خود ندارد.

محمودی نجفی تاکید کرد: این ماده موثره برای درمان ریزش مو در محلول های دارویی و برای درمان فشار خون در قرص ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر سالانه حدود ۵ تن واردات ماده موثره دارویی مینوکسیدیل به کشور داریم، گفت: قیمت نمونه ساخته شده این ماده موثره دارویی در سازمان پژوهش ها یک سوم نمونه های خارجی است.

این محقق عنوان کرد: ماده موثره دارویی مینوکسیدیل در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده و آمادگی داریم با انتقال دانش فنی آن بتوانیم این ماده را به مرحله تجاری برسانیم.

محمودی نجفی افزود: این ماده موثره دارویی تولید شده توسط محققان سازمان پژوهش های علمی وصنعتی استانداردهای اروپایی و آمریکایی را نیز در این زمینه اخذ کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها