تاثیر ولاسکو در برتری آرژانتین

بازی ایران با آرژانتین در جام ‌جهانی والیبال و انتخابی المپیک رقابتی نبود که ما از تیم ملی بعد از یک سال برنامه‌ریزی برای صعود به المپیک انتظار داشته باشیم.
کد خبر: ۸۳۳۸۳۶
تاثیر ولاسکو در برتری آرژانتین

تیم ایران بازی را خوب شروع کرد، اما خیلی زود دچار فراز و نشیب شد و به دنبال ضعف‌های فنی و ترکیبی که در طول مسابقه از تیم مشاهده کردیم، بازی را به یکی از رقبای خود در ژاپن واگذار کرد.

در این دیدار و از ست دوم به بعد ناهماهنگی تیم ملی با تعویض‌های بازیکنان هر لحظه بیشتر شد؛ جایی که معروف از زمین بیرون رفت و مهدوی آمد یا موسوی در ست سوم تعویض شد و دیگر به میدان بازنگشت. من فلسفه این جابه‌جایی‌ها را بدرستی نمی‌دانم، حتی تعویض صنوبر و آوردن او به خط سرویس جزو پرسش‌هایی است که من از کادر فنی تیم ملی دارم. او بازیکنی سرویس‌زن نیست و بیشتر در کار دفاع روی تور تاثیر دارد. چنین تغییراتی در امتیازات حساس باید با برنامه‌ریزی ازپیش تعیین شده باشد، یعنی شما باید این برنامه‌ها را خیلی در تمرینات کار کرده باشید تا در مسابقه انجامش دهید. والیبال ایران از حدود یک سال پیش برای رفتن به المپیک برنامه‌ریزی کرده است، اما معتقدم در این مدت از یکسری تیم‌ها بسادگی عبور کرده که یکی از این تیم‌ها آرژانتین است.

در این دیدار ضعف‌هایی داشتیم که نمی‌توان روی یکی دو مورد انگشت گذاشت. دریافت اول نمی‌رسید و وقتی با این ضعف روبه‌رو شدیم، دفاع و سرویس‌مان از هم پاشید.

نکته دیگر بازی دو تیم، نقش ولاسکو روی نیمکت آرژانتین بود. بواقع تاثیر ولاسکو در این شکست قابل پیش‌بینی بود. او با مربیان معمولی اصلا قابل قیاس نیست. ولاسکو برنامه‌ریز، مدبر و روان‌شناس است. او با مصاحبه‌های چند روز اخیر خود نشان داد چقدر باهوش است. ولاسکو درباره بازی ایران گفته بود در دیدار قبلی 3 بر صفر به این تیم باختیم، اما امروز آمده‌ایم بهتر بازی کنیم.

این حرف‌ها کاملا با فکر گفته شده و یکی از عواملی بود تا آرژانتین بازی‌های این دوره را خوب‌تر از ما شروع کند. ما خیلی بد شروع کردیم و بعد از باخت در روز نخست جام‌‌ جهانی والیبال باید مهارت‌های خاصی را به‌کار بگیریم تا تیم در دیدارهای آینده در شرایطی بهتر از بازی با آرژانتین قرار بگیرد.

علیرضا معمری

کارشناس والیبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها