آلماس بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهور قرقیزستان درحالی روز گذشته به تهران آمد که در جریان این سفر افزون بر امضای هشت یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه همکاری میان دو کشور، بر ضرورت عضویت دائم کشورمان در سازمان شانگهای تاکید شد و رئیس‌جمهور قرقیزستان در این باره گفت: ما از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای حمایت کرده و معتقدیم این اقدام می‌تواند به ارتقای توان اقتصادی و سیاسی این سازمان کمک کند.
کد خبر: ۸۳۲۷۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی هم در جریان دیدار با همتای قرقیزستانی خود، با اشاره به استقبال قرقیزستان از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، این اقدام را به نفع دو طرف برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به موارد امنیتی موجود در منطقه امیدواریم بتوانیم شاهد همکاری نزدیک‌تری برای مبارزه با خشونت، افراط و تروریسم باشیم. او همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و قرقیزستان، بر تداوم و گسترش همکاری‌ها و توسعه همه‌جانبه میان دو کشور تاکید کرد. او در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و قرقیزستان نیز گفت: هیچ مانعی در توسعه روابط تهران ـ بیشکک وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: دو کشور زمینه‌های همکاری فراوانی در عرصه‌های سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی دارند که می‌توانند با طراحی برنامه‌ بلندمدت ده ساله و برنامه‌های کوتاه‌مدت‌تر، تعاملات خود را در این زمینه‌ها گسترش دهند.

آلماس بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهور قرقیزستان نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: خوشبختانه امروز هیچ اختلافی میان ایران و قرقیزستان وجود ندارد و در مذاکرات مشترک میان مسئولان دو کشور بر این موضوع که روابط دو کشور باید از لحاظ کیفی به سطح جدیدی برسد، تاکید شد. وی به مردم ایران بابت موفقیت در برنامه هسته‌ای تبریک گفت و افزود: مسلما بدون وجود اراده سیاسی در ایران این توفیق امکان‌پذیر نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها