در حالی که روز دوشنبه هفته جاری محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود پشت‌پرده کمپین نخریدن خودروی داخلی را ضدانقلاب و کسانی که این خودروها را نمی‌خرند، خائن به تولید ملی توصیف کرد، دیروز مردم در فضای مجازی و رسانه‌های کشور واکنش‌های گزنده‌ای به این موضوع نشان دادند.
کد خبر: ۸۳۱۷۴۶
واکنش جالب مردم و رسانه‌ها به اظهارات خودرویی وزیر

به گزارش جام‌جم، دیروز تقریبا مردم در بیشتر سایت‌ها‌ی اینترنتی و رسانه‌های اجتماعی از طریق کامنت‌گذاری یا پست‌های کوتاه و رسانه‌های کشور با یادداشت و گزارش‌هایی از اظهارات وزیر صنعت گلایه کردند.

یک روزنامه هم در گزارشی از «دفاع تکراری وزیر صنعت از خودروهای بی‌کیفیت» گفت و آورد: نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با خبرنگاران روز دوشنبه با ابهام‌های بسیار زیادی برگزار شد. در یک تعریف کلی می‌توان گفت محمدرضا نعمت‌زاده حرف جدیدی برای گفتن نداشت.

او در دفاع تمام‌قد خود از خودروسازان به کمپینی که اخیرا در خصوص نخریدن خودروهای داخلی تشکیل شده، اشاره کرد و گفت: «اصلا هرکس در این کمپین و به ضرر تولیدکنندگان شرکت کرده باشد، ضدانقلاب است.»

البته آقای وزیر هیچ حکمی برای خودروسازانی که با محصولات بی‌کیفیت‌شان با جان مردم بازی می‌کنند نداد؛ فقط این را هم گفت که تولید کنندگان براساس جیب مردم تولید می‌کنند.

روزنامه دیگری هم در گزارشی در مورد «ذی‌نفعان تحریم خودروی داخلی» گمانه‌زنی کرد و آورد: کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» در حالی این روزها واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است که سناریوهای مختلفی درخصوص عاملان راه‌اندازی این کمپین وجود دارد.

واردکنندگان خودرو، خودروسازان چینی و برخی از مخالفان سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله ذی‌نفعان راه‌اندازی این کمپین هستند. با وجود آن‌که مشخص نیست کدام یک از این گروه‌ها پشت کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» هستند، اما خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمپین موردنظر را مردمی نمی‌داند.

نخریدن خودروهای بی‌کیفیت مترادف ضدانقلاب بودن؟

یک روزنامه هم در یادداشتی از واکنش‌ها و انتقادهای مردم از سخنان دیروز وزیر در رسانه‌ها گفت و نوشت: بیشتر انتقادها حول این موضوع بود که چرا وزیر در حمایت از خودروسازان، مردم منتقد به قیمت و کیفیت خودروهای داخلی را در مقابل انقلاب و نظام قرار می‌دهد و مبنای انقلابی بودن را به طور تلویحی پذیرش خودروهای داخلی با همین وضعیت فعلی معرفی می‌کند، البته با توجه به نبود شواهد نمی‌توان منکر احتمال سوءاستفاده ضدانقلاب در فضای مجازی بود، اما بعید است سهم شیطنت‌ها در رکود بازار خودرو بیشتر از کاهش قدرت خریدی باشد که از سوی همه کارشناسان دولتی و غیردولتی مورد تائید است.

این روزنامه در ادامه نوشت: استقبال‌نکردن از کالا در بازار یا همان به‌فروش‌نرفتن محصول، نشان می‌دهد که مصرف‌کننده یا توان خرید کالا را ندارد یا از کمیت و کیفیت محصول راضی نیست و تولیدکننده باید برای جلب نظر مشتری تغییراتی در کمیت و کیفیت محصول ایجاد کند، اما آنقدر مسئولان وزارت صنعت در دولت‌های مختلف با خودروسازان داخلی همراه شده و خودرو تولید داخل را به‌واسطه افزایش نجومی تعرفه خودروهای وارداتی به مردم تحمیل کرده‌اند که دیگر مصرف‌کننده قادر نیست خودروهای داخلی را حتی با قیمت و کیفیت فعلی خریداری کند، اما این واکنش طبیعی بازار و مردم نه به مذاق خودروساز خوش آمده است و نه وزیر صنعت.

هاشمی: وزیر باید از مردم تشکر می‌کرد

سیدمهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس هم دیروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد که وزیر صنعت به جای انتقاد باید از مردم تشکر کند به این دلیل که خودروسازان با جان مردم بازی می‌کنند و با این حال مردم از تولید داخلی حمایت می‌کنند.

وی افزود: تمامی کمپین‌هایی که منطبق با اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی و انقلابی شکل می‌گیرند به نوعی از مشارکت و توجه مردم نسبت به تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های نظام نشأت می‌گیرد.

هاشمی با بیان این‌که ما باید تشکیل چنین کمپین‌هایی را ارج نهیم، افزود: به نظرم جنبه سازندگی و ارتقایی کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع!» بسیار بالاتر و ارزشمندتر از جنبه منفی آن است؛ هر چند ممکن است ضرر کوتاه‌مدتی هم برای ما متصور باشد، اما قطعا در درازمدت به ارتقا و رشد تولید با کیفیت بالا منجر خواهد شد.

مردم معترض هستند

مردم و شهروندان نیز در فضای مجازی و در بخش نظرات، واکنش‌های گزنده‌ای از خود نشان دادند و خواستار سفر مسئولان وزارت صنعت و مدیران خودروساز با خودروهای داخلی در جاده‌های کشور شدند.

بیشتر نظرات درباره کیفیت خودرو بود که مردم به آن اعتراض شدید داشته و اظهار می‌کردند کیفیتی که‌خودروسازان داخلی ارائه می‌دهند، در برابر پول زیادی که دریافت می‌کنند بسیار نازل است و باید این موضوع اصلاح شود. از سوی دیگر برخی مردم به ضد انقلاب یاد کردن کمپین نخریدن خودروی تولید داخل اعتراض داشتند و تصریح کردند: معیار انقلابی بودن خریدن خودروی بی‌کیفیت نیست.

در همین حال حجم کامنت‌ها، پست‌ها و اظهار نظرهای مردم در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی موبایلی بسیار بالا و قابل توجه بود.

مردم برای خرید خودرو صف کشیده‌اند!

در کوران این اعتراض‌ها، اما دبیر انجمن خودروسازان از موضع دیگری صحبت می‌کند و می‌گوید: براساس جلساتی که با شورای رقابت داشته‌ایم، فهرست جدید قیمت خودروهای ساخت داخل را نهایی کرده‌ و درصدی آن را افزایش داده‌ایم که قیمت‌های جدید را ظرف دو هفته ‌آینده اعلام خواهیم کرد.

احمد نعمت بخش افزود: با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص کاهش شدید تقاضا در شرکت‌های خودروسازی افزود: این‌که مردم خودرو نمی‌خرند دروغ محض است و خبرنگارانی که شک دارند، می‌توانند به مراکز تحویل خودرو دو شرکت بزرگ خودروساز مراجعه کنند و تقاضای موجود را از نزدیک ببینند.

او گفت: خودروسازان ما روزانه 4000 خودرو تولید می کنند و اگر قرار باشد کسی خودرو نخرد، جایی وجود ندارد که این حجم از خودرو انبار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۷
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
با سلام
در خصوص اظهارات دور از ادب وزیر محترم گفتنی است:
1- اگر مجلس به ....نماینده مردم باشند (كه به نظر من نیستند بلكه نماینده حزب و گروه خودشان هستند) وگرنه وزیر را حداقل برای توضیح به مجلس میكشاندند.
2- این وزیر محترم انگار تازه به ایران آمده و نمیدونه شركت خودرو ساز ایرانی چقدر ظلم و اجحاف به حق مردم در تحریم كردند این هم به خاطری شریك بودن برخی مدیران دولتی و بیكفایتی دیگران بود.
3- وزیر محترم ،خائن تولیدكننده ای كه با سوء استفاده از شرایط تحریم و حمایت مسئولین دولتی هرگونه اجحافی كه میخواهد به مردم میكنه.خائن ،مدیر بیكفایتی كه به اصطلاح رفیق مردم ولی شریك دزد است.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
باسلام
جناب وزیرشماكه ازخودروسازحمایت میكنیدومردم رابخاطرنخریدن خودرو بی كیفیت وگران قیمت متهم به ضدانقلاب میكنید ایاشماكه خودت سرمایه دارهستی یك انقلابی هستی كه حق این مردم رازیرپاهات له میكنی كجای دنیا این رسم بخاطرمنفعت خودتون مردم راقربانی میكنید ، واقعاباید تاسف خورد ازاین دولت تدبیروامید .....
داداش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
بیچاره ... و ملت
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
با سلام اگر آقای نعمت زاده وآقای نعمت بخش وآقای یكه زارع وسایر مدعیان كه می گویند خودرو دتولید داخل ازكیفیت خوبی برخودار است ازهمین ماشین ها خودشان وخاناده شان استفاده كنند آخ یك پراید چیه دارد كه 21 میلیون باید بخریم .آقای وزیرخیلی بداست كه مردم را ضد اقلاب مخیانت كارمعرفی می كنید. آقای نعمت بخش اگر مردم صف برای خرید خودرو صف كشیده اند پس چرا جناب عالی وزیر محترم به مردم توهین می كنید.
بی نام
Saudi Arabia
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
واقعا اینكه با افتخار توی اخبار اعلام میكنند كه ما تولید خودرو رو به 1 میلیون و ... در سال رسوندیم، ولی اصلا به كیفیت خودرو و نسبت كاملااااا نا متناسب با قیمت خودرو اشاره نمیشه، یعنی چی؟؟؟؟؟ این توهین به شعور مردمه فهیم ماست، تازه به مردم تهمت ضد انقلاب هم زده میشه؟ چرا اقای وزیر؟ چرا؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
وزیر صنعت معدن بی خود كرده :
آیا خریدن خودروی بی كیفیت مهم هست یا جون مردم
آقای وزیر این نشانه نگرش شماست كه چنین حرفی رو می زنید ،آیا به زیر پای خودت و خانواده ات نگاه كردی كه چه ماشینی زیر پاتون هست، پس ... به شعور مردم محترم و شریف ایران رو نادیده نگیرید
خائن اون كسی هست كه به اسم انقلاب نون می خوره و به انقلاب وفا دار نباشه. مردم ایران به انقلاب وفا دارند و امسال شما ها به نام انقلاب دارید نون می خورید
برای تو متاسفم آقای وزیری كه هیچی بلدی نیستی و جای یك مدیر رو اشغال كردی .سر جات بشین آول فكر كن بعد ...تو بزن
سیدامیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
با این وضعیت خریدن خودرو خیانته ، خیانتكار شمایید كه با جان ملت شریف ایران بازی میكنید سالانه چند هزار نفر تو تصادفات از بین میرن جواب بدین
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
تولید كنندگان براساس جیب مردم تولید می كنند.!!!!
اشكال نداره شما بیا واردات خودروی خارجی آزاد كن ببین با همون پول ملت چه ماشین هایی میتونن بخرن، مردكه هر حرفی از دهنش در میاد نباید باهاش مردم تحقیر بشن
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
واقعا خودروهای داخلی بی كیفیت هستن.اگر صفر ش بخری ماهی سه بار باید ماشین رابه نمایندگی ببری واگر گارانتی نداشته باشد باید نصف حقوق را خرج تعمر ماشین كنی.بعد اقای نعمت زاده می گه اگه نخری منافق هستی عجب استدلالی.
ناشناس
Spain
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
مسئولین شورای رقابت كه .... از دروغ گفتن و فریب مردم دست بردارید. مردم این كشور دست شما را خونودن . مردم عزیز خودرو صفر نخرید . نخرید . با تشكر
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
اقاوزیر بكار بردن ادبیات بی ادبانه از طرف شما ونسبت دادن ان بمردمدراین كشور جهان سوم شرم اور نیست { از ماست كه بر ماست }.خاین كسانی هستند كه با غالب كردن ماشینهای بنجل به مردم باجان انها بازی میكنند و نان در خون مردم نهاده ومیخورند.
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
وقتی رئیس اداره راهنمایی ورانندگی به بی كیفیتی خودروهای داخلی اذعان داشته و نسبت به عدم پلاك گذاری آنها اشاره میكند حالا معلوم میشود كه ضد انقلاب و ضد مردم چه كسی است
حقوق‌دان
Spain
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
چرا رئیس‌جمهور .... به وزیر كابینه خود تذكر ندادند یا از وی نخواستند از مردم عذرخواهی كند؟ خائن و ضدانقلاب، كسانی هستند كه علیه منافع ملی اقدام می‌كنند، نه مردمی كه بحق می‌خواهند بعد از پنج دهه از حضور صنعت گذر خودروسازی در ایران و درجازدن این صنعت در مرحله مونتاژ، خودرویی در شأن خود خریداری كنند.
حر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
این نعمت بخش دروغ می گه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
موقعی كه خودرو سه برابر شد این مرد كجا بود كه حالا شده انقلابی مطمنا منافعش به خطر افتاده
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
یك انسان تا چه حد میتونه پست باشه كه هموطنای خودشو به خاطر پول بكشه....همه ی مدیران سایپا و ایران خودرو و پارس خودرو خائن هستند......مردم عزیز ایران خودرو صفر نخرید تا اینا به غلط كردن بیفتن
ضد انقلاب ، به گفته وزیر انقلابی !
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
ننگ بر گاریسازی ، تمام زندگیتان از وجود مردم است . انقلاب شده حربه برای فرصت طلبانی كه در مقابل تامین حقوق مردم تا گیر میكنند دیگران را ضد انقلاب می نامند . توی این مملكت كسی نیست صدای اعتراض مردم را بشنود ؟ تا كی باید خودمان را گول بزنیم . با اینكه میبینیم .....
نرم افزار موبایل
-
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
آقای نعمت زاده برات متاسفم
مكانیك خودرو
Netherlands
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
من ترسی از كسی ندارم چون حقوق بگیر خودم هستم و نه دولت , حالا میخواهید سانسور كنید مشكلی نیست اما حقیقت همین است صنعت خودروسازی ایران دست مشتی فرصت طلب و سودجو است كه پشت پرده اش معلوم نیست كی است .
بهترین خودروهای ژاپنی را میتوان با ۱۵ میلیون با توجه به نرخ تورم به دست ملت داد , اما خودرو خارجی با هزینه های سنگین گمرگی , هزینه سنگین پلاك , بیمه , حق كمیسیون میكنند بالای ۱۰۰ میلیون تا كسی میل به خرید خودروی خارجی نداشته باشد مگر همان قشر آقازاده
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
۰
۰
یكی نیست از این وزیر بپرسه خودت و خانوادت هم سوار پراید میشین كه میگی كیفیتماشین ایرانی خوبه؟؟؟
... لااقل خودتون و خانوادتون همگی سوار ماشین ایرانی بشید تا ۱٪ حرفتون رو باور كنیم.
نخست وزیر اگر حمایت میكرد خودش هم سوار پیكان میشد اما اینا خودشون سوار لندكروز و بنز میشن ولی به مردم میگن سوار پراید شو.
كامبیزخان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
۰
۰
اقای وزیر..... تواین كاره نیستی ... برات متاسفم فقط فقط همین
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
۰
۰
خیانت را اون وزیری میكنه كه از خودروسازهایی كه چند دهه شدن قاتل جان و مال مردم اینطور حمایت میكنه!!هرچند خودشون تو این مدت رگ خواب ملت دستشون اومده!ازفردا ده درصد میندازن روی قیمت اینباره كه همه واسه خرید تو صف هستن
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
۰
۰
با سلام
یكی نیست به این وزیر.... بگه فروختن خودرو بی كیفیت انم تازه دو برابر قیمت تموم شده اش حرام نیست و مدیران خودرو ساز با این كارشان به ملت فهیم ایران خیانت نمیكن و ضد انقلاب نیستن بعد ما ملت ضد انقلابیم.
ای اش انقد مردم نخرن این خودرو هارو تا انشالله كارخونه هاشون با خاك یكسان بشن
در ضمن همین حمایت وزیر از خودرو سازها حتما یك نفعی براش داره
فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
اگه مردم صف كشیدن و روزانه این همه خودرو تولید میكنید پس چرا تو رسانه در مورد و خودرو بخریدكمپینبخریدولات ما خوبه و مقایسه و نظر سنجی و ... چرا قیمت سهامتون كاهش پیدا كرده...نگرانیتون چیه.آقای نعمت زاده بفهههههم كیسه هوا و ای بی اس آپشن نیست.فرمان هیدرولیك آپشن نیست.
هدایت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
۰
۰
وزیرای كابینه اكثرا مشكل دارن ... ضد انقلاب هم خودشه ك به مردم و خون شهیدا خیانت میكنه. وزیر نفتش قرداد تاریخی كرسنس رو امضا كرده ك گل سر سبده
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
واقعاً من موندم از این كابینه جناب دكتر روحانی. نه از این نعمت زاده ... و نه از دیگر وزرای محترم و مودب كابینه مثل جناب دكتر ظریف عزبز. كاش جناب رئیس جمهور فكری بحال این وزیر انحصارطلب و... صنعت بكنه . ده سال پیش میگفت اگه كالایی گران شد مردم نخرن تا قیمت پائین بیاد و حالا به مردم نجیب و نازنین ایران كه بخاطر كیفیت افتضاح و قیمت گزاف خودرو داخلی=چینی نمیخرن میگه خائن و ضد انقلاب و ...

نیازمندی ها