گفت‌وگو با بهترین مدافع والیبال باشگاه‌های آسیا

مصطفی‌وند: پیکان، مهمان افتخاری باشگاه‌های جهان است

ارمغان دومین مدال برنز تاریخ والیبال نوجوانان از آرژانتین آمد

دستمزد یک برنامه‌ریزی ایده‌آل

تیم والیبال نوجوانان ایران مدال برنز گرفت. این رهاورد حضور بازیکنان زیر 19 سال ایران در رقابت‌های نوجوانان جهان در کشور آرژانتین بود. تیم ایران که بازیکنانی شکیل و خوش قواره در اختیار داشت با دو شکست مقابل لهستان، قهرمان جهان و پشت سر گذاشتن بازی‌های سخت مقابل آرژانتین و ایتالیا، در مراحل حذفی و پیروزی عالی 3 بر یک در بازی رده‌بندی در برابر روس‌ها، به این افتخار نائل آمد.
کد خبر: ۸۳۰۴۵۷
دستمزد یک برنامه‌ریزی ایده‌آل

در ترکیب تیم اعزامی کشورمان بازیکنانی چون اسماعیل مسافر داشلی برون و رسول آقچه‌لی (ترکمن‌صحرا)، جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار (مازندران)، علی‌اصغر مجرد (بجنورد)، اسماعیل طالبی خامنه (لیبرو) و نوجوانانی بسیار بااستعداد همانند میربابک موسوی، علی یوسف‌پور، پوریا یلی و... بازی کردند و به حمایت‌های همه جانبه فدراسیون والیبال پاسخ دادند، چون همه به اتفاق در قالب یک تیم در لیگ برتر حضور پیدا کردند و اردوها و تورنمنت‌هایی را در ایتالیا، آلمان و... از سر گذراندند؛ تمهیداتی که شاید برای تیمی که حتی قهرمان شده نیز یک آرزوست.

بی تردید کادرفنی تیم محمد وکیلی (سرمربی)، غلامرضا مومنی‌مقدم، علیرضا طلوع کیان، حمید جعفرزاده (مربیان) و امین شاکری (آنالیزور) در ایستادن تیم روی سکو نقشی اثرگذار داشته‌اند؛ اما فراموش نکنیم ایران در این رده سنی 2007 قهرمان، 2001 و 2009 نایب‌قهرمان و 2003 سوم جهان شده بود و سوای ست کوویچ، مصطفی کارخانه به اتفاق محمد وکیلی، علیرضا معمری و ناصر شهنازی همراه علیرضا خوشرویی جزو مربیان موفق این سال‌ها بودند و اینک در کنار تحسین عملکرد تیم کنونی ـ‌ که چند بازیکن بالای 205 سانتی‌متر در اختیار دارد ـ امیدواریم خروجی این تیم به عنوان پشتوانه‌های واقعی تیم‌ملی فوق‌العاده باشد. در این سال‌ها بسیار بازیکنانی از پی هم آمدند و عناوینی را هم کسب کردند، اما هرگز سعید معروف، عادل غلامی، فرهاد قائمی، سید موسوی، مهدی مهدوی، امیر غفور و... نشده‌اند. تاکید همیشگی ما این بوده که سرمایه‌های مادی و معنوی کشورمان در رده‌های سنی باید صرف آینده‌نگری شود وگرنه به دست‌آوردن مقام به هر طریقی چاره‌ساز نخواهد بود.

بجنوردی جوان، بهترین مدافع جهان

علی‌اصغر مجرد، نوجوان 206 سانتی‌متر خراسانی، بهترین مدافع روی تور جهان شد. او که اهل شهرستان بجنورد در خراسان است با 90 کیلوگرم وزن می‌تواند یک سید جدید برای والیبال ملی باشد. مجرد البته نمونه بارز دیگری از استعدادهای فراوان و پرشکوه دیار طوس است؛ جایی که ستارگانی چون نادر پاکرو، منوچهر آتشین، محمد عادل، حسن شمشیری، حمید شابگی فیروز تایش‌نژاد، امیر حسینی، غلامرضا مومنی‌مقدم فرهاد ظریف و... را به تیم‌های ملی ایران تحویل داده بود در حالی که رسول آقچه‌لی، چپ دست پر‌قدرت گنبدی نیز نفر سوم امتیازآوران مسابقات زیر 19 سال جهان شد. نفر اول دیمتری ایا کولف از روسیه با 158 امتیاز، نفر دوم میگوئل آنجل لوپز از کوبا با 155 و نفر سوم رسول آقچه‌لی از ایران با 154 امتیاز بودند.

جمشید حمیدی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها