فعالان بورس کشور در گفت و گو با جام جم آنلاین:

نباید منتظربرجام شد، بورس باید مدیریت شود

مدیر امور عملیات سهامداران سمات گفت: با صدور ۱۴ کد در مردادماه، تعداد سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران از مرز ۴۰۰ کد گذشت.
کد خبر: ۸۳۰۳۴۴
۴۰۰ سهامدار خارجی در بورس ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سمات، فریبا اخوان با بیان این مطلب افزود : 13 سهامدار حقیقی از کشورهای ایتالیا، استرالیا، بلژیک، سوئد، انگلیس، کویت، آفریقای جنوبی، عمان، لبنان، بحرین و افغانستان (3 نفر) با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت خود را در بازار سرمایه ایران دریافت کردند.

مدیر امور عملیات سهامداران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اظهار داشت: یک سرمایه گذار حقوقی خارجی نیز ماه گذشته کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی کسب کرد تا تعداد سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد 31 برسد.

بر اساس این گزارش، نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال 73 یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون 410 کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

همچنین بر اساس آخرین آمارها، سال گذشته 121 کد برای سهامداران 21 کشور (انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، چین، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، عراق، پاکستان، سوریه، کویت، مالزی و افغانستان) صادر شد که در این فهرست نام 25 ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها