دانشمندان دریافته اند که علاقه به ادامه تحصیل در افراد با ژن آنها ارتباط دارد.
کد خبر: ۸۲۹۹۲۹
ژن ها در علاقمندی افراد به ادامه تحصیل نقش دارند

به گزارش مهر، دانشمندانی از دانشگاه های مختلفی مانند دانشگاه استنفورد، دانشگاه دوک، دانشگاه کلورادو، دانشگاه نیویورک و دانشگاه کارولینای شمالی در تحقیقات ویژه ای به بررسی اطلاعات ژنتیکی تهیه شده از تعداد ۱۵۹۴ برادر و خواهر پرداخته اند. هدف از این کار این بوده است که بتوان دلایل تفاوت در نوع رویکرد به مقوله تحصیلات را در افرادی که از خانواده های مشابه هستند پیدا کرد.

علیرغم این که به صورت عمومی تفاوت های اندکی میان وضعیت تحصیلات برادر و خواهرها در یک خانواده وجود دارد ولی باز هم تحقیقات این دانشمندان توانست نشان بدهد که چگونه برخی از ساختارهای ژنتیکی می توانند در نوع تحصیل افراد تفاوت هایی را رقم بزنند.

دکتر «بنجامین دومینگو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه استنفورد، در این باره می گوید: «با تحقیق بر روی برادران و خواهران توانستیم نشانه های اجتماعی مانند مدرسه، محله و محیط زندگی و سطح تحصیلات والدین را از میان برداشته و کنترل کنیم. به این ترتیب توانستیم تنها بر روی نقش ژن ها در این تغییرات تمرکز داشته باشیم. تحقیقات ما اسناد بسیار محکمی را در برداشت که نشان دهنده این هستند که نوع ژن ها می تواند میزان دستاوردهای تحصیلی را در خانواده ها رقم بزنند.»

همچنین این تیم تحقیقاتی دریافتند که در خانواده ها، مواردی مانند فرهنگ زندگی خانواده می تواند در کنار ژن های یک کودک به او در تغییر در دستاوردهای تحصیلی کمک کند. برای نمونه در یک خانواده ممکن است کودکان به خاطر ایجاد تفاوت بین خود و خواهر و برادران خود دست به تحصیلات بهتر و یا بدتر بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها