«بانوی گرد و خاکی» بر اثر سرطان درگذشت

یک بانوی آمریکایی که پس از حادثه یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ و عکس‌برداری از وی به «بانوی گردوخاکی» مشهور شده بود، در سن ۴۲ سالگی بر اثر سرطان معده فوت کرد.
کد خبر: ۸۲۹۶۴۶
«بانوی گرد و خاکی» بر اثر سرطان درگذشت

به گزارش تسنیم به نقل از آی‌تی‌وی، یک بانوی آمریکایی که پس از حادثه 11 یازده سپتامبر سال 2001 و عکس‌برداری از وی به «بانوی گردوخاکی» مشهور شده بود، در سن 42 سالگی بر اثر سرطان معده فوت کرد.

مرسی بوردوز، در زمان حادثه یازده سپتامبر، تنها یک ماه بود که در شغل جدید خود در طبقه 81 برج شمالی مشغول به کار شده بود.

پس از آن برخورد هواپیما به این برج، بوردرز در حالی که تمام سر و بدنش را گرد و خاک (زرد رنگی) ناشی از انفجار پوشانده بود، در قاب دوربین یک عکسبردار قرار گرفت و با انتشار گسترده آن تصویر به عنوان «بانوی گردوخاکی» شهره گشت.

پسرعموی بزرگ مرسی بوردرز پس از مرگ وی در صفحه فیسبوک خودش نوشت: «قهرمان من و دخترعمویم مرسی بوردرز متأسفانه تسلیم بیماری شد که از یازده سپتامبر بر بدن وی چیره شده بود».

«از تمامی آرزوها و نگرانی‌های مهربانانه شما متشکرم ... به علاوه به خاطر از دست دادن بسیاری از دوستان، همکاران، و همقطاران طی آن روز تراژیک و پس از آن ... دردهای سالیان گذاشته راهی برای بروز دوباره یافتند».

سه سال پس از حادثه یازده سپتامبر، سرطان معده مرسی بوردرز از سوی پزشکان تشخیص داده شد.

بوردروز پیش از مرگ عنوان کرده بود که این بیماری بر اثر استنشاق هوای (گازهای) سمی متصاعد شده طی حملات یازده سپتامبر ایجاد شده است.

نشریه نیویورک‌پست مدتی پیش گزارش داده بود که نرخ ابتلا به انواع سرطان در میان آن دسته از افراد تیم امداد که پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر سال 2001 جزو اولین نفرات حاضر در نقطه صفر برج‌های تجارت جهانی بوده‌اند به دو برابر افزایش یافته است.

طبق گزارش نیویورک‌پست، بیش از 2500 نفر از اولین نفرات حاضر در صحنه برج‌های دو قلوی تجارت جهانی در 11 سپتامبر مبتلا به سرطان تشخیص داده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها