از مزاح های شیرین مراجع با آقای وزیر تا التماس دعای رئیس جمهور از علما

حاشیه های دیدار وزیر بهداشت با مراجع تقلید

وزیر بهداشت در دیدار با مراجع تقلید:

پزشکان سرمایه‌های اجتماعی هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز جمعه به شهر مقدس قم سفر کرد و ضمن دیدار با برخی مراجع تقلید، به تشریح اقدامات این وزارتخانه پرداخت.
کد خبر: ۸۲۷۹۸۱

به گزارش وب دا، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که جامعه پزشکی نیازمند موعظه، تشویق و ترغیب از سوی علماست، اظهار کرد: معتقدیم جامعه پزشکی ایران در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس تا امروز در کنار ملت بوده و خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

وی پزشکان را سرمایه‌هایی اجتماعی دانست و عنوان کرد: احترام پزشکان و حفظ حرمت آنها لازم است، زیرا اعتماد و احترام به طبیب، بخشی از درمان است و هرگونه اقدامی چه از سوی تریبون‌هایی عمومی یا پزشکان به سلامت عمومی لطمه وارد می‌کند.

به گفته وزیر بهداشت، پزشکان ایرانی از دورترین نقاط مرزی تا بهترین مراکز علمی دنیا فعالیت دارند و البته گاهی از تریبون‌های رسمی مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر در بخش خدمات عمومی اقدامات خوبی صورت گرفته و دولت انصافا فعالیت‌های مناسبی داشته البته امیدواریم با تغییر مسئولان، این روند تداوم داشته باشد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: به‌دنبال این هستیم که دولت و مجلس در حوزه درمان تصمیماتی را اخذ و اجرایی کنند که بیماران جز رنج بیماری مساله دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان این‌که طی سال‌های اخیر، اقدامات عمرانی زیادی صورت گرفته، ولی در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام ویژه‌ای صورت نگرفته است، تاکید کرد: تنها 3 درصد بودجه عمرانی کشور به ساخت و ساز بیمارستان اختصاص یافته و نشان می‌دهد که این مساله مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که برخی بیمارستان‌های کشور دارای قدمت 70 ساله هستند عنوان کرد: البته در برخی شهرها از جمله قم خبرهای خوبی در این زمینه داریم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم حداقل 2000 تخت به بیمارستان‌های قم افزوده شود، زیرا شیعیان از سراسر جهان در این شهر زندگی می‌کنند و باید خدمات بهتری را دریافت کنند.

دکتر هاشمی با بیان این‌که قیمت تمام‌شده خدمات در حوزه درمان هنوز از سوی دولت مشخص نشده است، اظهار کرد: در بسیاری از زمینه‌ها این امر صورت گرفته و چنانچه در حوزه بهداشت و درمان هم اجرایی شود می‌توان برخی مشکلات را حل کرد.

راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان در تهران و استان‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان جامع زنان ابتدا در تهران و سپس در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

هاشمی در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: با توجه به توصیه‌ها و فرمایشات قبلی شما، تلاش می‌کنیم بیمارستان جامع زنان را ابتدا در تهران و سپس در مراکز استان‌ها راه‌اندازی کنیم به نحوی که صفر تا صد آن از کادر خانم استفاده کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمارستان جامع زنان به گونه‌ای خواهد بود که از بدو ورود تا انتها توسط کادر زنان در خدمت بیماران باشد.

استان قم تحت پوشش کامل شبکه بهداشتی قرار می‌گیرد

همچنین وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، یکی از مراجع عالی‌قدر تقلید نیز یادآور شد: برای تامین نیازهای بهداشتی و درمان استان قم،این استان به‌طور کامل تحت‌پوشش شبکه بهداشتی قرار می‌گیرد و 2000 تخت بیمارستانی نیز به ظرفیت فعلی افزوده خواهد شد.

هاشمی با بیان این‌که گاهی اوقات در برخی رسانه‌ها یا دیگر تریبون‌ها صحبت‌های یکطرفه‌ای صورت می‌گیرد که شایسته جامعه پزشکی نیست عنوان کرد: این مساله صحیح نیست و نمی‌توان انتظار داشت که علم الابدان و علم الادیان بدون هماهنگی با یکدیگر
پیشرفت کند.

اقدامات وزارت بهداشت مردم را امیدوار کرده است

استاد حوزه علمیه قم نیزگفت: مردم ایران خدمات وزارت بهداشت را می‌بینند و قدردان هستند و اجر این خدمات با خداوند است.

آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی‌اردبیلی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از وقتی شما آمدید متوجه شدیم اقدامات وزارت بهداشت جدی‌تر شده است. البته هنوز اقدامات صددرصدی صورت نگرفته و مشکلاتی وجود دارد که باید در روند بهبود شرایط گام برداشت.

ابراز رضایت از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه جمعیت

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، مرجع عالیقدر تقلید نیز ضمن ابراز رضایت از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه جمعیت گفت: وزارت بهداشت در مسیر فرزندآوری و سلامت خانواده‌ها در جامعه مسیر مناسبی را طی کرده است.

این مرجع تقلید در دیدار با وزیر بهداشت اظهار کرد: مردم قدردان زحمات پزشکان هستند و من هر چه از مردم شنیده‌ام ابراز رضایت از وزیر بهداشت و حوزه تحت امر این وزارتخانه بوده است. مقصد و نیت شما در مسیر فرزندآوری و سلامت خانواده موجب خوشحالی است؛ این را بدانید که اسلام مجموعه کاملی از دستورات برای سلامت جامعه و خانواده دارد و می‌توان از آنها بهره گرفت.

مردم از اقدامات صورت گرفته رضایت دارند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر تقلید نیز با بیان این‌که وزارت بهداشت گام‌های برجسته‌ای در دوره جدید برداشته است گفت: من وزیر بهداشت را از مردان موفق می‌دانم و بخشی از این توفیق به خاطر خلوص نیت است.

وی در دیدار با وزیر بهداشت افزود: مردم از خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شوند قدردانی می‌کنند ولی از گوشه و کنار هم نغمه‌های مخالف شنیده می‌شود که نباید به آنها چندان اعتنا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها