وقتی کمک بزرگ صدا و سیما به ورزش بانوان نادیده گرفته می شود

پخش رقابت های ورزشی بانوان، بهانه جدید برای حمله به رسانه ملی

جام جم ورزشی: این روزها پرداختن به موضوع ورزش بانوان یکی از مسائل مهمی است که رسانه ملی نیز برای پخش زنده آن با محدودیت های زیادی مواجه است.
کد خبر: ۸۲۶۵۸۸
پخش رقابت های ورزشی بانوان، بهانه جدید برای حمله به رسانه ملی

البته این محدودیت ها بیشتر به دلیل نوع پوشش زنان در رقابت های بین المللی به وجود آمده است. اما بالاخره با وجود سختی هایی که از سوی برخی سازمان ها مبنی بر عدم پخش مسابقات مربوط به زنان در شبکه های ورزشی سیما وجود داشت، شبکه ورزش در حرکتی ناباورانه اقدام به پخش برخی از این مسابقات نمود؛ که البته می توان به خوبی ردپایی از ترس انتقاد رسانه های مکتوب و مجازی را در آن دید که موجب پخش سلیقه ای و گزینشی این مسابقات نیز شده است.

به کجا چنین شتابان!!

به گزارش سایت ورزش بانوان ، البته این ترس هم بی مورد نبود چرا که صدای نقادی یک رسانه داخلی مبنی بر اقدام ناشایست صدا و سیما از پخش محفلی زنانه را در آورد. این رسانه در بخشی از نقدی که برای این موضوع نوشته آورده است: این روند قبح زدایی که نمایش ورزش زنان تا جایی پیشرفت کرده است که این نگرانی وجود دارد که با بهانه تشویق زنان به ورزش! هر نوع ورزشی را به نمایش در آورند.
حالا که بانوان ورزشکار ما علیرغم بسیاری از کمبودها مانند امکانات، تجهیزات و فضاهای مناسب ورزشی، توانسته اند در رشته های مختلف ورزشی و رقابت های بین المللی حاضر شوند و در برخی از این رشته ها حتی مقام و سهیه المپیک کسب کنند و پرچم مقدس ایران را در جهان به اهتزاز درآورند، چرا باید شبکه ورزش که به صورت تخصصی در حوزه ورزش فعالیت می کند از پخش زنده رقابت هایی که مربوط به زنان ورزشکار با پوشش اسلامی در میدانی که در آن هیچ نشانی از بی حجابی دیده نمی شود؛ خودداری کند؟

اگر قرار است مسابقات بانوان در رسانه پخش نشود و حتی یک تماشاگر مرد هم در سالن مسابقات حضور نداشته باشد، لزوم رعایت حجاب اسلامی برای آنها چیست؟

حالا که در این وانفسای کمبود بودجه و اعتبارات، دغدغه اصلی وزارت ورزش و فدراسیون ها جذب اسپانسر و حمایت های مالی برای پیشرفت ورزش کشور می باشد، چرا نباید با پخش بیشتر مسابقات ورزشی بانوان در رسانه ملی راه را برای مشارکت اسپانسرهای مالی برای ورزش بانوان فراهم نمود؟

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با پیشرفتی که در آینده ای نزدیک از ورزش بانوان خواهیم دید قطعا تعداد مسابقات و اهمیت آنها افزایش می یابد؛ که پخش این مسابقات و حمایت از آن موجب افزایش روحیه این بازیکنان می شود. از طرفی اگر قرار باشد این روندی را که برخی از این سایت ها در پیش گرفته اند را ادامه دهیم ، بی شک موجب سستی روحیه این ورزشکاران پرتلاش خواهد شد که با حجاب اسلامی در رقابت های بین المللی شرکت می کنند تا نشان دهند زنان مسلمان هم می توانند با حفظ حجاب اسلامی خود هم پای دیگر زنان دنیا در میدان های بزرگ ورزشی شرکت کنند، به طوریکه حتی در برخی از رشته ها گامی جلوتر از آنان بردارند. همین چند روز پیش بود که بانوان ایران در تیر اندازی و دومیدانی توانستند در مسابقات جهانی سهیه المپیک کسب کنند، علیرغم اینکه حتی ورزشکاران مرد کشورمان با توجه به حضور چند برابری نسبت به بانوان، از این مسابقات با دست خالی به کشور باز گشته اند.

آیا رسانه هایی که اینگونه برای پخش این مسابقات موضع گیری می کنند و آن را محفلی زنانه می خوانند، نمی خواهند از دختران قهرمانی که تصمیم دارند به دنیا نشان دهند که دختران در ایران اسلامی موفق تر و فعال تر از هر کشور دیگری هستند حمایت کنند؟

بهتر است این افراد به ظاهر نگران با انتشار مطالبی اینچنین، روحیه تبعیض گرایی را تقویت نکنند و از این طریق ورزش زنان ایران اسلامی را زیر سوال نبرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
۰
۰
متاسفانه این بی مهری ها همیشه بر ورزش بانوان بوده و هست حالا باید دید صدا و سیما با این رویه ای كه در پیش گرفته می تونه بخشی از مشكلات ورزشی بانوان رو كه عدم وجود یك حمایت گر مالی است رو حل كنه البته اگر سایت های.... بزارن كه هیچ حق و حقوقی رو برای خانم ها حتی تو محافل ورزشی قائل نیستن. متاسفم برای ادبیات ژورنالیستی سایتهایی كه ورزش بانوان رو نوعی محفل زنانه می خونه!!!

نیازمندی ها