نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه به دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان رای دادند.
کد خبر: ۸۲۶۲۹۸
موافقت مجلس با دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان

به گزارش ایسنا، درخواست دو فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد و پس از سخنان موافقان و مخالفان نمایندگان مجلس بعد از 151 رای موافق، 22 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 205 رای نماینده حاضر به آن رای دادند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی که به عنوان یکی از طراحان این طرح دو فوریتی سخن می‌گفت از امضای 137 نماینده در این طرح خبر داد و افزود: ما طرح عادی و یک فوریتی در مجلس زیاد داریم لذا اگر این طرح با قید دو فوریت مطرح نشود مجلس دهم به نتیجه نخواهد نرسید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از پتانسیل جوانان در سیستم‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: نسلی که در حال حاضر مدیریت کشور را بر عهده دارد پیر است و کارایی لازم را ندارد لذا باید ممنوعیتی برای استفاده از بازنشستگان فراهم شود تا زمینه استفاده از نیروهای جوان به وجود بیاید.

موسوی لارگانی یادآور شد: در حال حاضر در بسیاری از وزارتخانه‌ها از بازنشستگان استفاده می‌شود مثل آموزش و پرورش این در حالی است که نیروهای زیادی به شکل خرید خدمت و حق التدریس هستند و کسی به دادشان نمی‌رسد. چطور مدیری که 37 سال کار کرده می‌تواند چابکی و چالاکی لازم را برای خدمت به مردم داشته باشد.

مهرداد لاهوتی که به عنوان یکی از مخالفان دو فوریتی این طرح سخن می‌گفت، اظهار کرد: دغدغه‌هایی که در این رابطه مطرح می‌شود، منطقی است اما چرا باید با قید دو فوریت به این طرح رسیدگی شود. آیا می‌خواهیم ظرف 72 ساعت کشور را تعطیل کنیم؟

وی با بیان این که این طرح سیاسی است و به بستن دست دولت می‌انجامد از نمایندگان خواست این طرح را به شکل یک فوریتی مورد رسیدگی قرار دهند.

سیدمحمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان نیز در موافقت با دو فوریت این طرح ایجاد فرصت شغلی برای بیکاران را راه حل رفع مشکل اشتغال عنوان و خاطرنشان کرد: باید فضایی فراهم کنیم که جوانان را به کار بگیریم. با توجه به اینکه از تمام جوانان کشور فوت فرصت می‌شود این طرح نیاز به بررسی دو فوریتی دارد.

میرمحمدی تاکید کرد که این طرح موجب بستن دست دولت تدبیر و امید نخواهد شد.

بهروز نعمتی مخالف دیگر دو فوریت این طرح ضمن تاکید بر اهمیت موضوع برای نظام اظهار کرد: من صرفا نسبت به دو فوریتی بودن این طرح مخالفت دارم و معتقدم که دولت وکارشناسان باید نظرات خود را در این باره ارائه کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان این که در تصویب این طرح باید قوانین بالادستی مد نظر قرار گیرند، گفت: باید درایتی شود تا این طرح به شکل یک فوریت در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی نیز در موافقت با دو فوریت این طرح یادآور شد: این که می‌گویند طرح شائبه مسائل سیاسی دارد، معتقدم این ایراد به آن وارد نیست و برخی مقامات در طرح استثناء شدند و امکان استفاده از تجربیات گران سنگ افراد بازنشسته فراهم می‌شود.

وی افزود: جوانان ما در همه عرصه‌ها پیشتاز هستند و باید شرایط را برای آنها فراهم کنیم و در کنار تکریم پیشکسوتان این طرح را به تصویب برسانیم. پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف دو فوریت این طرح با 151 رای موافق، 22 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر به تصویب رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها