رییس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت 26 مردادماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان نماد واقعی حق گرایی و استقامت در راه هستند.
کد خبر: ۸۲۶۲۳۲
لاریجانی: آزادگان نماد واقعی حق گرایی و استقامت در راه هستند

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: در آستانه سالروز ورود آزدگان به میهن اسلامی هستیم که مراسم مختلفی نیز در کشور دایر شده است و در حق آنان باید بیش از این توجه شود.

وی ادامه داد: آزادگان نماد واقعی حق گرایی و استقامت در راه بودند و هستند و این یک نماد پر ارزش ویک سرمایه ملی برای کشور است و امیدواریم خداوند توفیقاتش را بر همه آزادگان نازل فرماید.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین یاد و خاطره مرحوم علی اکبر ابوترابی فرد که دوران اسارت را با استقامت در راه و راهنمایی آزادگان به نحو دقیق طی کرد و نقش به سزایی در ساماندهی آزادگان ایفا کرد، گرامی داشت.

ایران اسلامی 26مرداد 1369 شاهد بازگشت آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سال های اسارت خود در اردوگاه های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به آغوش خانواده‏های خود بازگشتند. این رویداد بزرگ، دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و دو روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‏ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت ایران، بار دیگر عهدنامه 1975 الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‏نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

کمر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه شکست

لاریجانی همچنین در سخنان خود با گرامیداشت سالروز فتح الفتوحی که در جنگ 33 روزه رخ داد و کمر رژیم صهیونیستی را شکست، این روز را به همه دلیرمردان مقاومت در لبنان به خصوص حزب الله قهرمان و رهبری آن آقای سید حسن نصرالله تبریک گفت.

وی اظهار امیدواری کرد که حزب الله لبنان همیشه پایدار، مستقیم و با توفیق حرکت کند.
حملات رژیم صهیونیستی در سال 2006 میلادی به خاک لبنان با مقاومت حزب الله لبنان همراه شد، جنگ 33 روزه لبنان با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۰۶ پایان یافت.

تبریک لاریجانی به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س)

لاریجانی همچنین به آغاز ماه ذی القعده اشاره و اظهار امیدواری کرد که خداوند متعال برکاتش را در این ماه به مومنین نازل فرماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ولادت حضرت معصومه(س) را تبریک گفت و اظهار داشت: از امام جواد (ع) نقل شده است که هر کس حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند پاداش آن بهشت خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی، این روز را به ملت ایران و مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه و مردم شریف قم تبریک و تهنیت گفت.

وی در ادامه آغاز دهه کرامت را به مردم ایران تبریک گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها