کسب‌وکارهای عجیب و غریب

پول درآوردن از علامت تعجب

عجیب‌ترین معاملات جهان

فرزندت را بده، آیفون بگیـر

تا به حال در تعریف آدمی، حرف‌های مختلفی گفته و شنیده‌ایم. مثلا حیوانی مدنی یا همان اجتماعی و حیوان ناطق که به قوه تفکر اشاره دارد. اما شاید بتوان در این روزها یک تعریف دیگر هم به این تعاریف اضافه کرد و آن حیوان تاجر است. بله ما در طول یک روز مرتب در حال خرید و فروش هستیم و این موضوع می‌تواند نقطه افتراق مهم ما با دیگر موجودات باشد. اما آنچه مهم است این است که در این معاملات و خرید و فروش‌ها، تعادلی بین آنچه می‌دهیم و می‌گیریم وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۲۵۵۶۲
فرزندت را بده، آیفون بگیـر

سایت ODDEE گزارشی از عجیب‌ترین چیزهایی که بشر تاکنون خواسته بفروشد تهیه کرده است. البته آن چه باعث می‌شود برخی از این معاملات عجیب شود؛ نه چیزی است که فروخته می‌شود بلکه انگیزه افراد از این خرید و فروش است.

نمونه اول یک دانش‌آموز نوجوان چینی بوده که برای خرید یک آیفون یا آی پد، یک کلیه خود را فروخته است. در سال 2012 دولت چین اعلام کرد که افرادی را دستگیر کرده که با یک عمل جراحی، کلیه این نوجوان 17 ساله را از بدن او خارج کردند و در مقابل 3300 دلار به او پول دادند. ماجرا ظاهرا وقتی فاش شده که مادر این نوجوان از او خواسته بگوید چگونه پول خرید این محصول شرکت اپل را به‌دست آورده است در حالی که هم او و هم خانواده‌اش در یکی از فقیرترین مناطق کشور چین زندگی می‌کنند.

اما ظاهرا محصولات اپل خیلی برای چینی‌ها جذاب است که یک زوج چینی تصمیم گرفتند فرزند خود را برای داشتن گوشی اپل و نیز یک سینمای خانوادگی بفروشند. این زوج چینی که دستگیر شده و ممکن است سال‌ها در زندان بمانند؛ می‌گویند وقتی دیده‌اند که درآمد ثابتی ندارند و احتمالا این نوزاد در فقر بزرگ خواهد شد؛ توجهشان به آگهی در روزنامه جلب شد که برای به فرزندخواندگی گرفتن یا همان خرید فرزند بود و در نهایت آنها موافقت کردند که با دریافت نزدیک به 8000 دلار، فرزند خود را که گفته شده چند ماهه بوده، بفروشند. جالب است بدانید که این زوج چینی معتقدند با توجه به وضعیت خودشان این کار به نفع آن کودک هم بوده است.

البته فروش کلیه به صورت عجیب و خنده‌دار برای خرید کالا هم در جهان تکرار شده است. مثلا مردی 27 ساله، با مراجعه به یک مرکز پیوند اعضا، کلیه خود را فروخت تا بتواند برای دختر مورد علاقه خود یک کیف دستی تهیه کند. این مرد که سرمایه و درآمد مناسبی نداشت؛ راهی مقابل خود ندید جز این‌که چنین کاری انجام دهد تا هزینه این کیف دستی که برای یک برند خاص بود را بپردازد. با این حال، ماجرا وقتی دردناک شد که رابطه این دختر و پسر بعد از خرید این هدیه به هم خورد. آن پسر می‌گوید که از کاری که کرده پشیمان است اما مطمئنا پشیمانی در برخی موارد هیچ فایده‌ای ندارد.

فروختن فرزند هم در موارد دیگری دیده شده است. مثلا یک مادر در یکی از کشورهای غربی، فرزند تازه به دنیا آمده خود را فروخت تا بتواند دو فرزند دیگر خود را به پارک دیزنی ببرد. پارک دیزنی یکی از مشهورترین شهربازی‌های جهان است و چند شعبه دارد. البته این مادر نتوانست در نهایت این کار را بکند و صاحب 15 هزار دلاری شود که قرار بود در ازای فرزندش به دست آورد. اوج شگفتی این ماجرا اینجاست که چگونه یک مادر ممکن است بین فرزندانش اینگونه تفاوت قائل شود و برای شادی یکی، دیگری را برای همیشه از خود دور کند.

مورد دیگر را از کانادا بشنوید. جایی که به شکل کاملا طبیعی یک مرد، سعی کرد که خانه خود را از طریق اینترنت بفروشد و برای این کار یک آگهی آنلاین سفارش داد اما چیزی که باعث تعجب شد این بود که این مرد گفت حاضر است در قبال 400 هزار دلار این خانه دو خوابه را بفروشد یا این‌که خریدار 5700 بیت کوین به او بدهد. بیت کوین نوعی پول مجازی است که بتازگی در جهان رونق گرفته است. این پول هیچ وجود خارجی ندارد و از این‌رو عجیب است که فردی سرمایه ملکی خود را در قبال چنین پولی واگذار کند.

آخرین مورد از این معاملات عجیب در برزیل اتفاق افتاده است. وقتی یک دختر 12 ساله تلاش کرد موی بلند خود را که برای اولین بار کوتاه می‌کرد بفروشد تا بتواند برای خانواده خود یک خانه تهیه کند. او موی یک متر و 60 سانتی‌متری خود را به قیمت 4500 دلار فروخت تا سرمایه خوبی برای خانواده جمع شود. البته این ماجرا برای خود این دختر هم مناسب بود چرا که او روزانه یک ساعت و نیم برای شانه کردن موی خود وقت می‌گذاشت و هر هفته چهار ساعت از وقت خود را به شستن این موها اختصاص می‌داد.

مصطفی مسجدی آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها