فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیشبرد انقلاب اسلامی در عرصه‌های فرهنگی نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران و اقدامات ایجابی است.
کد خبر: ۸۲۵۴۲۵

به گزارش سپاه نیوز، سردار محمدعلی جعفری در همایش اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه مشهد و قم که در شهرمقدس مشهد برگزار شد با اشاره به تغییر شکل تهدیدات از نظامی و امنیتی به فرهنگی و نرم، گفت: رهبر معظم انقلاب نگرانی‌های خود را در این باره در قالب شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بیان می‌کردند، ولی در هیچ کجا و هیچ‌کس به این موضوع توجه نمی‌شد. وی با تاکید براین‌که همواره باید از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم گفت: مساله امنیتی و دفاعی در کشور مسئول دارد و با ناامنی و تهدیدات مقابله می‌شود، بنابراین باید بدانیم دفاع از انقلاب اسلامی با دفاع از تمامیت ارضی کشور متفاوت است.

جعفری خاطرنشان کرد: تا مدتی ما نیز فکر می‌کردیم وظیفه اصلی ما مقابله با تهدید دفاعی و امنیتی است و به همین دلیل هم آمادگی‌های دفاعی و نظامی سپاه بسیار رشد و توسعه پیدا کرد و امروز سپاه با اتکا به مردم، سلاح ایمان و فناوری‌های مختلف از قدرت عظیمی برخوردار است.

وی با اشاره به بروز تهدیدات متفاوت بعد از سال‌های 77 و 78 گفت: از سال‌های 77 و 78 تهدید دیگری غیر از تهدیدهای امنیتی و دفاعی برای ما ملموس شد که می‌توانست انقلاب اسلامی را با مشکل مواجه کند، جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرد و آن را به انحراف ببرد و آن تهدید نرم بود. فرمانده کل سپاه وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه را نگران‌کننده عنوان و تصریح کرد: ما پیشرفتی در این زمینه‌ها نداشتیم، بنابراین باید بررسی کنیم و ببینیم انتظاری که پس از چند سال از انقلاب اسلامی وجود دارد، چیست و جامعه ما باید چگونه جامعه‌ای باشد.

وی تأکید کرد: هر تشکل بسیج که دور هم جمع می‌شوند، باید یک مساله داشته باشند که آن هم انقلاب اسلامی باشد و ببینند انقلاب ‌اکنون چه وضعی دارد و نقش هر قشر در برطرف کردن موانع پیش روی انقلاب اسلامی چیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها