بخشش 2 قاتل قبل از قصاص

دو قاتل که به دلیل جنایت‌های جداگانه در زندان‌های خراسان شمالی و ایلام به سر می‌بردند، با گذشت اولیای دم بخشیده شده و به زندگی بازگشتند.
کد خبر: ۸۲۵۰۴۹

به گزارش مهر، نخستین اعدامی بخشیده شده، سال ۹۱ پسرعموی خود را کشته بود. در این پرونده قاتل و مقتول، اهل روستای کلاته بزرگ از توابع بخش مرکزی اسفراین بودند که در همین سال در شهرستان گرگان در یک مرغداری کار می‌کردند. آنها به خاطر اختلاف‌هایی با یکدیگر درگیر شدند که این اختلاف با قتل پایان یافت.

متهم پس از دستگیری و محاکمه به قصاص محکوم شده بود. پرونده نیز با تائید این رای در دیوان عالی کشور، به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال شد. روز دوشنبه خانواده مقتول از خونخواهی خود گذشتند و رضایت خود را نسبت به قاتل اعلام کردند و با بخشش آنها عامل جنایت که ۳۱ سال داشت و در آستانه مجازات مرگ قرار گرفته بود، از چوبه دار نجات یافت و به زندگی لبخندی دوباره زد.

دومین زندانی بخشیده شده نیز جوان اعدامی 24 ساله‌ای بود که از شش سال پیش به اتهام قتل بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد.

علی جابری، رئیس زندان مرکزی ایلام در این باره گفت: این زندانی 24 ساله که به‌جرم مباشرت در قتل عمد مدت شش سال در زندان مرکزی ایلام دوره محکومیتش را سپری می‌کرد، با پیگیری‌های مسئولان زندان و هیات صلح و سازش دادگستری از مجازات قصاص نجات یافت و با گذشت اولیای دم به زندگی دوباره بازگشت .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها