تیراندازی در منزلی در هوستون تگزاس منجر به کشته شدن هشت نفر از جمله پنج کودک شد.
کد خبر: ۸۲۴۶۰۴
تیراندازی در تگزاس ۸ کشته داشت

این تیراندازی در ساعات آغازین امروز یکشنبه رخ داده و تحقیقات پلیس آمریکا در این رابطه ادامه دارد.

پلیس فرد تیرانداز را پس از خروج از منزلی که در آن تیراندازی رخ داده بازداشت کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی میان وی و افراد کشته شده وجود دارد یا خیر.

به گزارش مهر، در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا موجب شده تا تیراندازی به سوی افراد در ایالات متحده امری مرسوم باشد و در این میان اقدام برخی از نمایندگان کنگره و کاخ سفید برای ایجاد محدودیت در زمینه فروش سلاح راه به جایی نبرده و ارتباط گسترده لابی سلاح در ایالات متحده با اعضای بانفوذ کنگره سبب شده تا فروش سلاح در آمریکا بدون هیچگونه مشکلی ادامه داشته باشد.

این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوریکه تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا هر سال بیش از ۵۰۰ کودک در حوادث تیراندازی که در شهرهای مختلف این کشور انجام می شود کشته می شوند.

در همین رابطه چندی پیش «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به تیراندازی در کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی که ۹ کشته بر جا گذاشته بود، گفت: بر اساس جمیعت، میزانی که ما (مردم آمریکا) یکدیگر را با اسلحه می کشیم ۲۹۷ بار بیشتر از ژاپن، ۴۹ بار بیشتر از فرانسه، و ۳۳ بار بیشتر از اسرائیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها