هفته دوم لیگ برتر فوتبال

دوئل ژنرال با آبی های پایتخت

جام جم ورزشی: در هفته دوم لیگ برتر خلیج فارس در یکی از مهم ترین دیدارها امیر قلعه نویی مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۲۳۳۶۰
دوئل ژنرال با آبی های پایتخت

به گزارش جام جم ورزشی ، هفته دوم لیگ برتر ایران پنج شنبه و جمعه در شهرهای مختلف برگزار می شود. در یکی از حساس ترین مسابقات این هفته ملوان بندرانزلی به مصاف استقلال تهران می رود. در این دیدار قلعه نویی با حضور بر روی نیمکت ملوان مقابل تیم سابق خود استقلال قرار می گیرد. دربی تبریز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نگاهی به این مسابقات می اندازیم:

پدیده- فولاد

تیم مشهدی هفته گذشته موفق شد یک امتیاز از پرسپولیس بگیرد و حالا به دنبال این است تا نخستین سه امتیاز خود را از تیم فولاد بگیرد، فولادی که هفته گذشته مقابل راه آهن دو بر دو مساوی کرد. هر دو تیم به دنبال کسب نخستین پیروزی هستند. هیچ کدام به مساوی نمی شوند.

نفت تهران- صبای قم

نفت و صبا نیز مسابقه حساسی را برگزار می کنند که این حساسیت بیشتر به دلیل تقابل دایی و منصوریان به وجود آمده است. این دو می خواهند با تیمشان به پیروزی برسند. نفت در این چند روز اخیر حواشی داشت و حتی برخی رسانه ها از نامه عجیب منصوریان به مدیرعامل باشگاه برای روشن شدن وضعیت قراردادش خبر دادند! با این حال نفت تیم آماده ای است که در جمع 8 تیم برتر قاره آسیا هم قراردارد اما صبای قم کمترین زمان آماده سازی را در پیش فصل داشته است و شاید دایی از گرفتن یک امتیاز مقابل تیم منصوریان هم راضی باشد ولی نفت قطعا برای برد بازی خواهد کرد.

استقلال خوزستان- پرسپولیس

پرسپولیس پس از تساوی هفته نخست اینبار در در گرمای شدید اهواز مهمان تیم استقلال خوزستان است. پرسپولیسی ها ابتدا باید با گرمای هوا کنار بیایند سپس به فکر نتیجه گیری مقابل حریف خود باشند. ایمان صادقی بازهم در غیاب سوشا مکانی درون دروازه پرسپولیس است اما امید عالیشاه و مهدی طارمی می توانند پرسپولیس را همراهی کنند و محرومیت شان به پایان رسیده و بنگستون بازیکن خارجی هم شاید برای سرخپوشان در این بازی به میدان برود. اما از سویی استقلال خوزستان که در هفته نخست شکست خورده به هیچ عنوان نمی خواهد در هفته دوم هم اینبار در زمین خودش بازنده باشد. برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش کار بسیار سختی مقابل حریف خوزستانی دارند.

راه آهن- سایپا

تقابل فرهاد کاظمی و مجید جلالی در مقام سرمربیان راه آهن و سایپا نیز دیدار حساسی را رقم می زند. تقابل اندیشه های این دو مربی با تجربه قطعا باعث یک دیدار زیبا می شود. یکی مبتنی بر کار روحی و روانی و جنگندگی دیگری مثل جلالی مبتنی بر فوتبال علم گرا و تاکتیکی باید کدام سبک در این مسابقه پیروز می شود. جواد نکونام هم شاید در این مسابقه برای اولین مرتبه در لیگ به میدان برود.

گسترش فولاد - تراکتورسازی تبریز

تونی اولیویرا در تمرینات اخیر تراکتورسازی بسیار تلاش کرد و خود را به آب و آتش زد. او می خواهد در هفته دوم لیگ برتر یک پیروزی درخشان مقابل همشهری به دست بیاورد. دربی آبی و قرمز تبریز احتمالا پربیننده ترین بازی امروز خواهد بود. درتیم گسترش بازیکنانی مثل محمد ابراهیمی، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، مهدی کیانی باید مقابل تیم سابق شان قرار می گیرند. تونی اولیویرا که در هفته اول نتوانست تیم نفت تهران را شکست بدهد در این بازی باید تلاش کنند سه امتیاز را بگیرد تا در عمل نشان بدهد سرخپوشان تبریزی مدعی قهرمانی هستند. گسترش هم هفته گذشته یک امتیاز از سایپای تهران گرفت و نشان داد تیمی خوش ساخت است که راحت تسلیم نمی شود.

ذوب آهن- سپاهان

دربی اصفهان در هفته دوم لیگ بدون اغراق سنگین‌ترین و جذاب‌ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر است جایی که قهرمان فصل گذشته لیگ و جام حذفی مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا سوپر جام غیر رسمی فوتبال ایران برگزار شود. از نکات قابل توجه دیگر این مسابقه تقابل بهترین مربی لیگ فصل گذشته از نظر سازمان لیگ( فرکی) با برترین مربی لیگ پانزدهم از نگاه بینندگان نود(گل محمدی) است. این بازی یک چهره ویژه هم دارد. محسن قهرمانی داور محرومی که بعد از 22 ماه به میادین بازگشته است. باشگاه ذوب آهن به این انتخاب اعتراض دارد ولی سپاهان با رویی گشاده از محسن قهرمانی استقبال کرده است. زمان این مسابقه هم تغییر کرده تا دربی اصفهان با فوتبال باشگاه های آسیا تداخل نداشته باشد. دربی اصفهان آخرین بازی هفته دوم لیگ برتر است که برگزار می شود.

استقلال- ملوان

قلعه نویی دوباره به استقلال رسید. از همین حالا بحث بر سر این است که آیا استقلالی ها به خصوص مهدی رحمتی به طرف نیمکت ملوان و امیر قلعه نویی می روند یا خیر. البته به نظر می رسد پرویز مظلومی و بهرام افشارزاده با تاکید بیش از اندازه بر روی این موضوع که رحمتی باید به سمت قلعه نویی برود دخالت در امور شخصی را از حد گذرانده اند.

در زمینه فنی شاید روی کاغذ شانس استقلال برای برد بسیار بیشتر از ملوان باشد اما امیر قلعه نویی پرافتخارترین مربی لیگ است و به خوبی با ریزه کاری های فوتبال ایران آشناست. او توانست در هفته اول ذوب آهن؛ قهرمان جام حذفی را شکست بدهد و اگر بتواند از استقلال هم امتیاز بگیرد بین هواداران ملوان محبوب تر خواهد شد البته او هنوز قراردادش را با ملوان در هیات فوتبال ثبت نکرده است و شاید اصلا در این بازی هم روی نیمکت ملوان ننشیند و تیمش را از روی سکو هدایت کند. مظلومی که جانشین قلعه نویی شده و وعده پایان ناکامی آبی بعد از 2 سال را داده باید در اولین مسابقه خانگی مقابل تماشاگران استقلال قلعه نویی را شکست بدهد تا آبی پوشان با 6 امتیاز همچنان در صدر جدول باشند.

استقلال اهواز- سیاه جامگان

هر دو تیم به تازگی به لیگ برتر صعود کردند. سیاه جامگان مربی مثل رسول خطیبی دارد که با لیگ برتر آشناست اما در تیم استقلال اهواز که ظاهرا یک باشگاه خصوصی است روی نیمکت مربی آشنا به لیگ برتر دیده نمی شود. شاگردان رسول خطیبی قصد دارند در اهواز شکست مقابل استقلال تهران را جبران کنند ولی می دانند در گرمای اهواز کار سختی مقابل دومین استقلال لیگ دارند.

برنامه و اسامی داوران هفته دوم لیگ برتر
پدیده خراسان – فولاد خوزستان از ساعت 18 در ورزشگاه ثامن مشهد
سیدمهدی سیدعلی- هادی طوسی- حسن انتظاری- سعید شمس ناظر داوری: مسعود فلاح
نفت تهران – صبای قم از ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی تهران
البرز حاجی پور- سجاد طوری- رضا قیم- یاسر همرنگ ناظر داوری: محمدجواد تقی پور
استقلال خوزستان – پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه غدیر اهواز
محسن ترکی- حسین طالقانی- یعقوب سخندان- پیام حیدری ناظر داوری: عبداله باعزم
راه‌آهن – سایپا از ساعت 18:30 در ورزشگاه شهر قدس
حمید حاج ملک- حمید غمزه- مرتضی کاظمیان- وحید کاظمی ناظر داوری: بهرام مهرپیما
جمعه 16مردادماه
گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز از ساعت 18:30 در ورزشگاه یادرگار امام (ره) تبریز
محمدرضا اکبریان- مهدی الوندی- حمیدرضا کنعانی- علی احمدی ناظر داوری: علیرضا یزدانی
استقلال اهواز – سیاه جامگان مشهد از ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی اهواز
امید سعیدفر- حمید سبحانی- مهدی شفیعی- جواد محمدی ناظر داوری: خداداد افشاریان
استقلال تهران – ملوان بندر انزلی از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی
شاهین حاجی بابایی- تورج عیوض محمدی- رحیم شاهین- سیدرضا مهدوی ناظر داوری: هدایت ممبینی
ذوب آهن اصفهان – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از ساعت 21 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
محسن قهرمانی- حسن یوسفی- محمد راهی- روح اله شریفی ناظر داوری: ایرج نظری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها