شرایط شرکت در جشنواره سینما حقیقت اعلام شد

فراخوان شرکت در نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت منتشر شد.
کد خبر: ۸۲۲۸۱۹
شرایط شرکت در جشنواره سینما حقیقت اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در روزهای 22 تا 28 آذرمـاه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» برگزار خواهد شد.

همچنین از مهمترین اهداف این جشنواره، بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ی ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند عنوان شده است.

از دیگر بخش های نهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت می توان به مسابقه ملی، مسابقه بین الملل، جایزه شهید آوینی، جایزه موعود، بخش های جنبی ملی و بین المللی، بازار فیلم مستند و کارگاه های پژوهشی تخصصی اشاره کرد.

بخش مسابقه ملی و مسابقه بین الملل در سه زیر گروه مستندهای کوتاه (کمتر از 30 دقیقه)، مستندهای نیمه بلند (30 تا 60 دقیقه) و مستندهای بلند (بالای 60 دقیقه)، با موضوع «آزاد» برگزار خواهد شد.

جایزه موعود هم عنوان بخش جدید نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت است که به کارگردان بهترین فیلم مستند بخش مسابقه ملی در حوزه ی معارف مهدوی و فرهنگ انتظار اهدا خواهد شد.

عموم تهیه کنندگان و مستندسازان می بایست فرم شرکت در نهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت را روی وب سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم و عکس های صحنه فیلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1394 به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها