کارمند اخراجی که در پوشش مأمور اداره آب و فاضلاب از مالکان ساختمان‌های در حال ساخت و ساز در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب کلاهبرداری می کرد با تلاش مأموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۲۰۹۱۱
کلاهبرداری مأمور اخراجی اداره آب و فاضلاب

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورخه 31 خرداد 94 یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 105 سنایی به مأمورین اعلام کرد که شخصی در پوشش مأمور اداره آب به ایشان مراجعه کرده و به بهانه واریز پول تحت عنوان هزینه انشعاب آب شهری مربوط به یک مجتمع مسکونی در حال ساخت و ساز توسط ایشان، اقدام به کلاهبرداری از وی نموده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال ساخت و ساز یک مجتمع مسکونی در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی بودم که شخصی بنام علی محمـدی با مراجعه به بنده، خودش را مأمور سازمان آب معرفی کرد و با اعلام اینکه جهت انجام امور اداری نیازی به مراجعه به سازمان آب نبوده !! و تنها می بایست هزینه ابتدایی آب بها و هزینه کنتور آب کارگاهی در زمان ساخت و ساز و ... به اداره آب و فاضلاب پرداخت شود، شماره حسابی را تحت عنوان حساب مدیر مالی شرکت آب و فاضلاب به بنده اعلام کرد تا نسبت به واریز این پول اقدام کنم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با توجه به اینکه این شخص تمام اطلاعات ملک در حال ساخت و ساز را در اختیار داشت، بنده نیز به ایشان اعتماد کرده و طی چهار مرحله مبلغ 15 میلیون و 350 هزار تومان به شماره حساب اعلامی از سوی وی واریز کردم؛ پس از مراجعه به شرکت آب و فاضلاب متوجه شدم که اصلا چنین شخصی- علی محمدی- در آنجا مشغول بکار نبوده و به این شیوه و شگرد از من کلاهبرداری شده است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب بانکی اعلامی به مالباخته پرداخته و اطلاع پیدا کردند که حساب مذکور با مدارک جعلی افتتاح شده است؛ در ادامه و با بهره گیری از تصاویر مدارک شناسایی ارائه شده به شعبه بانک محل افتتاح حساب، کارآگاهان اداره چهاردهم با همکاری حراست اداره آب و فاضلاب اطلاع پیدا کردند که افتتاح حساب توسط یکی از کارمندان اخراجی این سازمان بنام «یوسف . ن» ( متولد 1368 ) انجام شده که تصاویر این شخص استخراج شد و بلافاصله توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی سوابق یوسف . ن حکایت از آن داشت که نامبرده دو سال پیش به علت انجام تخلفات اداری، توسط حراست اداره آب و فاضلاب شناسایی و نهایتا اخراج شده است.

با شناسایی هویت یوسف . ن، کارآگاهان اداره چهاردهم اقدام به شناسایی محل سکونت وی در شهر جدید پرند نموده و با اخذ نیابت قضایی به این شهر مراجعه و در اواخر تیرماه 1394 اقدام به دستگیری وی کردند.

یوسف . س در همان اظهارات اولیه صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری در پوشش کارمند شرکت آب و فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب تهران اعتراف و عنوان داشت که با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران اقدام به شناسایی ساختمان های در حال ساخت و ساز می کردم؛ پس از کسب اطلاعات دقیق در خصوص هویت صاحب ملک و ... به این اشخاص مراجعه و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور شرکت آب و فاضلاب و با استفاده از اطلاعاتی که در زمینه تحویل انشعاب آب شهری به مشترکین داشتم ؛ اعتماد این افراد را جلب و در ادامه اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری تحت عنوان مأمور اداره آب و فاضلاب و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Netherlands
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
حال اكر ما قانون داشتییم اول ان مال بأخته را یك جریمه می كرد كه رشوه نه دهد ،معلوم هست مال باخته فكر زرنك بازی داشته،دوم برخورد قانونی با كلاه بردار،خوب ما می دانیم در ایران رشوه دادن و كرفتن مثل غذا خوردن و خواب شده تا این عادت را از سر مردم با تعویض كل سیستم ادارت و افرادی كه باعث پویایی این عادت ب میشوند، بیرون نكنیم و مدیران متعهدی كه با تمام قوا و به هرشكل ممكن برای برخورد با این معضل اجتماعی روی كار نیایند همین كاسه و همین اش هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها