ارسلان کاظمی بار دیگر برای حضور در بسکتبال NBA قراردادش را امضا کرد

زندگی ستاره ایرانی در‌ فیلادلفیا

طرفداران تیم ملی بسکتبال از روز آغاز تمرینات این تیم، پیگیر حضور ارسلان کاظمی در اردوی تیم ملی بسکتبال هستند.
کد خبر: ۸۲۰۲۷۰
نقش‌ کاظمی در‌تنوع‌پذیری بازی تیم ملی بسکتبال

ارسلان کاظمی بعد از جدایی از تیم ملی در رقابت‌های جهانی بسکتبال‌ به چین رفت تا در رقابت‌های لیگ باشگاه‌های این کشور بازی کند. او در هفته‌های اخیر برای فیلادلفیا در لیگ تابستانی آمریکا به میدان رفت. درخشش او به عنوان بهترین ریباندر در برخی رقابت‌های تیمش سبب شد تا دوباره ارسلان مورد توجه طرفداران و حتی منتقدان خود قرار بگیرد، به‌طوری که این روزها خیلی‌ها منتظر بازگشت او به تیم ملی هستند.

ارسلان کاظمی برای بازگشت به تیم ملی باید شرایط خروجی خود را فراهم کند. درک بائرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال با پیگیری‌های خود از وضعیت ارسلان نشان داده است خواهان جوان ایرانی تیم فیلادلفیا در تیم ملی بسکتبال است، اما موضوع پیوند خوردن شرایط ارسلان با تیم ملی را باید در روزهای آینده ایجاد کرد. او می‌تواند در اردوهای خارج از ایران به تمرینات تیم ملی ملحق شود، اما نظر نهایی با بائرمن است.

مهران شاهین‌طبع، مربی تیم ملی بسکتبال درباره آخرین وضعیت ارسلان می‌گوید: هم من و هم خود آقای بائرمن با ارسلان صحبت کرده‌ایم و از مشکلاتش خبر داریم، اما من از نتیجه نهایی خبر ندارم. بالاخره سرمربی تیم ملی به طور کامل از او شناخت دارد. بائرمن زمانی به دنبال جذب ارسلان برای تیم خودش بوده است.

یکی از پیشنهادهای ارسلان از یک تیم لیگ لیتوانی بود که هدایتش به‌عهده این مربی آلمانی بوده است. خود آقای بائر من درباره این موضوع تصمیم‌گیری نهایی خواهد داشت.

مربی تیم ملی در پاسخ این پرسش که آیا امکان دارد ارسلان در میانه راه یا در اردوهای خارجی به تیم ملی اضافه شود‌ به ایسنا می‌گوید: آنچه من از آقای بائرمن دیده‌ام اجازه نمی‌دهد بازیکنی در میانه راه به کارش اضافه شود. البته درباره این بخش از حرف‌های مربی تیم ملی، بحث‌هایی وجود دارد. بی‌تردید بائرمن از مربیان حرفه‌ای دنیا بوده و این مربی شرایط مشابهی با امروز را در تیم ملی آلمان تجربه کرده است؛ زمانی که درک نوویتسکی در روزهای پایانی اردوهای آلمان به این تیم ملحق می‌شد.

بنابراین شرایط ارسلان در تیم ملی شرایط خاصی است که نمی‌توان بسادگی از آن عبور کرد بویژه این که تیم ملی با ارسلان کاظمی شرایط متفاوت‌تری در رقابت‌های آسیا دارد. ارسلان می‌تواند نوع کار تهاجمی و تدافعی ایران را برابر رقبا متنوع‌تر کند. شرایطی که بچیروویچ در بازی‌های آسیایی اینچئون با غفلت از آن، کار تیم ملی را برابر رقبای سرعتی و سه امتیازی زن‌ دشوار کرده بود و در نهایت موجب باخت ایران در فینال شد.

باید توجه داشت شیوه یکنواخت تیم ملی در بازی‌های ادوار اخیر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، مشت تیم ملی را برای تعدادی از رقبا باز کرده است، بنابراین حضور بازیکنی با ویژگی‌های ارسلان کاظمی کمک می‌کند تا نوع بازی ایران به مراتب متنوع‌تر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها