خشم جمهوری‌خواهان از انتشار گزارش «آسوشیتدپرس»

فقط بازرسان بین‌المللی اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران را دارند

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر این‌که ایران اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نخواهد داد، گفت: ایران تمامی حقوق خود را درخصوص مراکز نظامی، برای خویش محفوظ نگه می‌دارد.
کد خبر: ۸۱۹۹۶۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، خاطرنشان کرد: ما فارغ از هرگونه برداشت کشورهای 1+5، به طور واضح و شفاف می‌گوییم که ورود بازرسان سازمان انرژی اتمی یا بازرسان هر نهاد دیگری به پایگاه‌های نظامی ایران ممنوع است.

وی افزود این اظهارنظر، کلام نهایی ما است و فارغ از هرگونه اتفاقات و رخدادها در آینده گفته می‌شود .

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با بیان این‌که تهران هیچ گاه تاکید نکرده که حمایت ایران از عراق به سبب عمق راهبردی این کشور است، گفت: پشتیبانی ایران از عراق به دلیل درخواست رسمی بغداد از تهران صورت گرفته و می‌گیرد. وی با اشاره به روابط برادرانه ایران و عراق افزود: عراق دوست ماست و ما درخواست کمک این کشور را پذیرفتیم.

ولایتی با اشاره به این‌که یمن نیز نباید عمق راهبردی عربستان سعودی باشد، اضافه کرد: یمن کشور مستقلی است و نمی‌تواند از چنین جایگاهی برای کشور دیگری برخوردار باشد.

 

اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره حل شود

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به این‌که اختلافات ایران و عربستان باید با مذاکره و گفت‌وگو حل شود، خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه نمی‌گوییم سیاست‌های ایران و عربستان باید منطبق بر یکدیگر باشد، بلکه به نظر ما تهران و ریاض نقاط مشترکی با یکدیگر دارند که می‌تواند مبنای مذاکره و گفت‌وگو قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که کشورهای اسلامی باید مقابل هرگونه توطئه و دشمنی کشورهای خارجی بایستند، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید مقتدر بوده و اولویت نخست آنها اتحاد درخصوص دفع مداخلات و توطئه‌های رژیم صهیونیستی باشد.

ولایتی با اشاره به این‌که ایران آماده است حتی توان و امکانات هسته‌ای خود را در اختیار همسایگان قرار دهد، افزود: ایران هرگز نمی‌خواهد با دیگر کشورها اختلاف داشته باشد و اختلافات موجود میان کشورهای اسلامی به دلیل توطئه قدرت‌های خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره و گفت‌وگو میان کشورهای اسلامی باید تا هنگام رفع اختلافات موجود ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها