به موازات پیشروی‌های ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در بازپس‌گیری مناطق تصرف شده، حلقه محاصره بر تروریست‌های داعشی‌تنگ‌تر می‌شود. همین امر موجب شده تا از یک سو فرماندهان داعش قوانین سختگیرانه‌ای را بر مردم تحمیل کرده واز سوی دیگر رهبران و فرماندهان این گروه تروریستی برای نجات خود به فکر چاره افتاده و راه فرار را در پیش گیرند. ترس از مجازات و تاریک بودن آینده نیز موجب شده تا جنایتکاران داعشی دست به خودکشی زده و به زندگی خود پایان دهند.
کد خبر: ۸۱۹۱۶۱

رهایی از عذاب

درهمین رابطه روز گذشته منابع عراقی از افزایش آمار خودکشی و جنون بین اعضای گروه تروریستی داعش بخصوص جلادان این گروه در شهرهای عراق خبر دادند. گفته می‌شود جلادان گروه تروریستی داعش که صدها نفر از مردم بی‌گناه شهرهای عراق از جمله موصل را با شیوه‌های وحشیانه گردن زده یا مثله کرده‌اند، برای رهایی از عذاب این اقدامات وحشیانه یا هراس از مجازات آینده، دست به خودکشی می‌زنند. بر اساس برخی گزارش‌ها، داعش به نیروهای خود فرمان داده است در صورت سرپیچی از دستور سرکردگان این گروه تروریستی از کشتار مردم بی‌گناه، به همراه خانواده‌هایشان اعدام خواهند شد. از سوی دیگر به دلیل شکست‌های مکرر این گروه در شهرهای عراق، خودکشی به دلایل روانی و جنون بین اعضای این گروه به صورت امری روزمره درآمده و تاکنون چند جسد از آنها در حالی که خود را به دور از چشم فرماندهان به دار آویخته‌اند، در مناطق البعث و مجموعه الثقافیه پیدا شده است.

فرار فرماندهان

این در حالی است که نیروهای عراقی با به‌دست آوردن پیروزی‌های بزرگی در صلاح الدین، دیالی و الانبار، عرصه را بر نیروهای تروریستی داعش تنگ کرده‌اند. گزارش‌های دیگری حاکی از آن است که برخی از عناصر داعش از ترس فرارسیدن ساعت صفر (پایان زندگی) و رسیدن نیروهای ارتش عراق، شب‌ها را با بستن کمربندهای انتحاری در خیابان‌های موصل می‌خوابند.

برخی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در شهر فلوجۀ عراق نیز با پیش‌روی نیروهای عراقی و نزدیک شدن آنها به ستیزه‌جویان در استان ناآرام الانبار در غرب عراق، به ترکیه گریختند. عبدالرحمان النمراوی، رئیس یک شورای محلی در فلوجه، شامگاه سه‌شنبه (30 تیر)، اعلام کرد سرکردگان داعش بعد از آن که نیروهای امنیتی و مبارزان یگان‌‎های بسیج مردمی این شهر را محاصره کردند، به ترکیه گریختند. وی گفت، تروریست‌ها از بخش غربی شهر رمادی، مرکز الانبار، به سوریه رفته و سپس به ترکیه وارد شدند. دولت ترکیه بارها نشان داده که از حامیان گروه داعش بوده است.

ادامه عملیات در الانبار

این خبرها درحالی منتشر می‌شود که ارتش عراق همچنان به عملیات خود در استان الانبار ادامه می‌دهد. روزگذشته منابع عراقی اعلام کردند نیروهای مسلح این کشور عملیات آزادسازی دانشگاه «الانبار» از دست داعش را کلید زده‌اند. دراین عملیات نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر استان الانبار شرکت دارند. به نوشته پایگاه خبری «المیادین»، این عملیات ظهر روز چهارشنبه آغاز شده است. درهمین رابطه سرتیپ «عبدالامیر» فرمانده تیپ نیروهای طلایی در استان الانبار، پیش از این اعلام کرده بود که کنترل دو منطقه «الطاش الاول» و «الطاش الثانی» در جنوب شهر «الرمادی» کاملا به دست نیروهای امنیتی عراق افتاده است و نیروها در حال نزدیک‌شدن به دانشگاه الانبار هستند.

آزادی چند منطقه در فلوجه

شبکه العالم نیز درخبری اعلام کرد نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق چند منطقه را در اطراف فلوجه از دست گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کردند. گفته می‌شود عملیات نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در فلوجه همچنان ادامه دارد.

از چند روز پیش گروه تروریستی داعش برای پیشگیری از تداوم عملیات در استان الانبار دست به اقدامات تروریستی در بغداد می‌زند. این گروه شب عید فطر عملیاتی انتحاری را در دیالی بغداد انجام داد که در اثر آن ده‌ها نفرکشته و زخمی شدند و عید فطر عراقی‌ها رنگ خون گرفت. روز گذشته نیز چند عملیات تروریستی در بغداد انجام شد که در اثر آن 27 نفر کشته و بیش از 70نفر زخمی شدند.

به گزارش سایت السومریه نیوز به نقل از یک منبع نیروی پلیس عراق، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه بغداد الجدیده در پایتخت عراق به کشته شدن 18 غیرنظامی و زخمی شدن 44 فرد دیگر منجر شد.در حادثه‌ای مشابه نیز با انفجار یک خودروی حاوی مواد منفجره در پل ارتباطی بخش‌های مندلی و بلدروز در استان دیاله، سه شهروند عراقی کشته شده و 13 نفر دیگر زخمی شدند. انفجار یک خودروی دیگر در نزدیکی یک پمپ بنزین در منطقه الزعفرانیه در جنوب شرق بغداد نیز به کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی شدن 12 نفر دیگر منجر شد. فاضل الغراوی، نماینده گروه مستقل سازمان حقوق بشر در عراق اعلام کرد قربانیان حملات تروریستی داعش در این کشور در یک سال گذشته به بیش از 52 هزار نفر رسیده است.

ارسال هواپیماهای اف ـ 16آمریکایی به عراق

کاخ‌سفید اعلام کرد، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق درباره ارسال اخیر جنگنده‌های اف ـ16 گفت‌وگو کردند و آن را «نقطه عطف مهمی» در مشارکت میان دو کشور خواندند.به‌گزارش ایسنا، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق حمله انتحاری استان دیالی را که بیش از صد کشته بر جای گذاشت محکوم کرد.

این مقام‌ها همچنین درخصوص کمپین کنونی ضد داعش در استان الانبار بحث و رایزنی کردند. از سوی دیگر به دنبال انتشار اخباری در رسانه‌های عراقی درباره سقوط پهپاد جاسوسی ایالات متحده در السماوه عراق، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این خبر را تائید کرد. وزارت دفاع آمریکا تائید کرد که یک فروند پهپاد مدل MQ-1 در حالی که پس از انجام ماموریت در حال بازگشت به پایگاه خود در عراق بود، سقوط کرده است. سخنگوی پنتاگون در این باره اعلام کرد پهپاد مذکور پس از انجام ماموریت اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی در حال بازگشت بود که به دنبال بروز برخی مشکلات فنی، ارتباط مرکز با آن قطع شد. «راجر کوبینس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا البته مدعی شد: «هیچ سلاحی روی این هواپیما وجود نداشت. ما در حال همکاری و کار با مقامات عراقی برای برگرداندن هواپیما هستیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها