مامور قلابی با ارسال پیامک به شهروندان بندرعباسی به بهانه این که همراه خانواده‌اش در راه مانده آنها را فریب داده و کلاهبرداری می‌کند.
کد خبر: ۸۱۸۸۳۸

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان بندرعباس از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: چند روز پیش پیامکی دریافت کردم که در آن نوشته شده بود «من یک مامور انتظامی هستم. لطفا با من تماس بگیرید.» به گمان این که این پیامک از طرف یک مامور واقعی است، با آن شماره تماس گرفتم که مردی با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی، مدعی شد همراه خانواده‌اش در حال بازگشت به بندرعباس بوده‌اند که خودرویشان دچار حادثه شده و برای تعمیر آن به پول نیاز دارد. او از من خواست مبلغی به حسابش واریز کنم تا بعدا آن را به من بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد: با اعتماد به آن مرد، مبلغ 500 هزار تومان به حسابش واریز کردم. چند روز از این ماجرا سپری شد و زمانی که با شماره مورد نظرتماس گرفتم خاموش بود. به اداره پلیسی که آن مرد خودش را مامور آنجا معرفی کرده بود، رفتم که در پرس‌وجو از کارکنان آنجا متوجه شدم چنین فردی مامور پلیس نیست.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات برای یافتن پلیس قلابی، شش نفر دیگر هم با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را از یک مامور قلابی به اتهام کلاهبرداری مطرح کردند. ماموران در بررسی این پرونده‌ها و تحقیق از شاکیان متوجه شدند آنها نیز مانند نخستین شاکی پرونده در دام همان پلیس قلابی گرفتار شده‌اند. با افزایش شکایت‌ها، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران متوجه شدند شماره تلفن‌هایی که متهم با آن با شاکیان در ارتباط بوده، اعتباری بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در این باره به جام‌جم گفت: ماموران با بررسی حساب‌های بانکی اطلاع یافتند این حساب‌ها متعلق به یک متهم سابقه‌دار بوده که به اتهامی مشابه سال 90 درغرب کشور دستگیر شده و دو سالی را در زندان بوده است. او چندی پیش با پایان یافتن محکومیتش آزاد شده و جرایمش را از سر گرفته و این بار شهروندان بندرعباسی را فریب داده و به دام انداخته است.

سرهنگ سیدحسین اصلحی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم فراری و رازگشایی از دیگر جرایم وی ادامه دارد.

وی به مردم هشدار داد در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند و به این گونه افراد اعتماد نکرده و پولی به حسابشان واریز نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها