ساکنان روستایی در قزاقستان به دلیلی نامشخص، ناگهان چند ساعت یا حتی چند روز به خواب می‌روند و پس از بیدار شدن، چیزی به یاد نمی‌آورند.
کد خبر: ۸۱۸۷۳۶
«خواب مرموز» در یک روستای قزاقستان!

این پدیده مرموز و عجیب در این روستا با عنوان «بیماری خواب» شناخته شده است.

افراد مبتلا به این بیماری در شرایط غیرمعمول و هنگام انجام فعالیت‌های روزانه مثل راه‌ رفتن، سر کلاس درس و حتی در حین رانندگی ناگهان به خواب می‌روند و گاهی این خواب تا چند روز متوالی طول می‌کشد و بیمار پس از بیدار شدن چیزی از اتفاقاتی که گذشته به یاد نمی‌آورد. این بیماری پیر و جوان را در این روستا مبتلا می‌کند و حتی حیوانات خانگی نیز از این مشکل در امان نیستند.

مقامات دولتی و کارشناسان در مورد دلایل بروز آن سردرگم هستند و فرضیات مختلفی ارائه می‌کنند.

برخی از آنان سطح بالای مواد رادیواکتیو را با این موضوع مرتبط می‌دانند در حالی که گروهی دیگر وجود منوکسیدکربن و فلزات سنگین را که می‌توانند در سطحی مشخص برای بدن سمی باشند، علت این پدیده می‌دانند.

با این حال دولت قزاقستان به تازگی اعلام کرده که به گفته کارشناسان، سطح بالای دی‌اکسیدکربن و هیدروکربن‌های ناشی از معادن اورانیوم توجیه‌کننده علت خواب رفتن ناگهانی ساکنان این روستا و علائم مرتبط با آن است.

بیماری خواب از ماه مارس سال 2013 در میان اهالی و حیوانات این روستا شایع شده که از آن زمان حدود 140 نفر با این مشکل رو به رو شده‌اند.

فراموشی، حالت تهوع، سردرد شدید و گیجی از دیگر علائم این بیماری مشکوک است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها