مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبر داد؛

ارسال 1038 اثر به جشنواره ملی رسانه «آیات» در سمنان

جام جم نوا: دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران از برگزاری قریب الوقوع جلسه شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره در تهران برای انتخاب دبیر جشنواره خبر داد.
کد خبر: ۸۱۸۶۳۰
جشنواره موسیقی نواحی در جستجوی دبیر

فرشید فلاح دبیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: بعد از استعفای مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی با آقای طالبی سرپرست جدید این نهاد داشتم که مبنای آن انتخاب دبیر جدید این دوره از جشنواره بود. تا پیش از استعفای پیروز ارجمند مدیر وقت دفتر موسیقی، وی عهده دار سمت دبیر محتوایی جشنواره موسیقی نواحی بود که با توجه به استعفایش عملا این موضوع منتفی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: طبق آخرین اطلاعاتی که دارم بنا بر این شده که طی روزهای آینده جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره در تهران با حضور معاون هنری وزیر ارشاد، سرپرست دفتر موسیقی و تعدادی از هنرمندان برگزار شود که بر اساس آن نیز دبیر محتوایی جشنواره انتخاب خواهد شد. موضوع انتخاب دبیر علمی یا محتوایی جشنواره در حوزه اختیارات ما نیست که بخواهیم نسبت به آن تصمیم گیری کنیم. آنچه در اختیار ما است موضوع اجرایی جشنواره است که طبق تاریخ از پیش تعیین شده، یعنی آبان ماه امسال به میزبانی استان کرمان برگزار می شود.
وی درباره حضور محمدرضا درویشی به عنوان دبیر این دوره از جشنواره نیز توضیح داد: نام استاد درویشی همواره در هر رویدادی که مرتبط با موسیقی نواحی باشد زینت بخش و افزاینده بار محتوایی آن رویداد خواهد بود. همه هنرمندان و فعالان موسیقی نواحی نیز دوست دارند از حضور این هنرمند ارزشمند حوزه موسیقی و تجربیات وی استفاده کنند اما اینکه چه کسی قرار است به عنوان دبیر جشنواره نهم موسیقی نواحی مشغول به فعالیت شود منوط به جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره و تصمیمات آقایان مرادخانی و طالبی است.
جشنواره موسیقی نواحی ایران از جمله جشنواره های تاثیرگذار و با اهمیت حوزه موسیقی کشور است که طی سال های اخیر با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. آخرین دوره برگزاری این جشنواره به اردیبهشت ماه سال ۹۲ بازمی گردد که در آن دوره و در روزهای پایانی دولت دهم با دبیری بهمن کاظمی در شکل و شمایلی بسیار کوچک و کم سر و صدا همزمان در تهران و کرمان برگزار شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها