سناتورهای آمریکایی خواستار شدند:

دسترسی به ضمایم محرمانه مرتبط با «برجام»

یک روزنامه غربی با اشاره به برنامه شورای امنیت سازمان ملل برای رای گیری در مورد توافق هسته ای ایران عنوان داشت که تصویب این توافق در شورای امنیت موجب ناراحتی کنگره آمریکا می شود.
کد خبر: ۸۱۸۲۳۰
رای شورای امنیت در مورد توافق هسته ای کنگره را آزار می دهد

به گزارش نیویورک تایمز، در مذاکراتی که در هفته گذشته و پشت درهای بسته در وین انجام شد «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، تلاش زیادی کرد تا مذاکره کنندگان را متقاعد کند که تصویب توافق هسته ای ایران در شورای امنیت به بعد از بررسی آن در کنگره آمریکا موکول شود اما مخالفت ایران، روسیه و حتی نزدیک ترین همپیمانان اروپایی آمریکا با این نظر موجب شد تا رای گیری شورای امنیت در مورد توافق هسته ای ایران پیش از رای کنگره آمریکا در مورد آن باشد.

بر اساس برنامه اعلام شده شورای امنیت به احتمال زیاد امروز دوشنبه توافق هسته ای ایران را به رای می گذارد و با توجه به پیش بینی های موجود به احتمال زیاد این توافق در شورای امنیت تصویب می شود.

در این میان آمریکا نگران آن است که تصویب این توافق در شورای امنیت به نوعی موجب کم اثر شدن اقدام کنگره برای بازبینی توافق هسته ای ایران شود.

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب این توافق در شورای امنیت ممکن است کشورهای مختلف جهان برای از سرگیری روابط تجاری با ایران دیگر منتظر رای کنگره در مورد توافق ایران نمانند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها