همه فعالیت‌های شبکه‌های مختلف تلویزیون برای استقبال از ماه مبارک رمضان فقط در تولیدات و آثاری مخصوص به این ماه خلاصه نمی‌شود که همه برنامه‌ها سمت و سویی متناسب با حال و هوا و مقتضیات ماه خدا را به خود می‌گیرند. در نگاهی کلی می‌توان برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه را به دو گروه ترکیبی و نمایشی دسته‌بندی کرد.
کد خبر: ۸۱۸۱۷۳
نمره قبولی برنامه‌‌های رسانه ملی در ماه رمضان

نظرسنجی‌ها و آمارهای امور مخاطبان رسانه ملی گواهی می‌دهد که در رمضان 94 برنامه‌های ترکیبی گوی سبقت را از آثار نمایشی در جذب و همراه کردن مخاطبان با خود ربوده‌اند.

شبکه‌های رسانه ملی برنامه‌های ترکیبی مختلفی را پخش کردند که بارزترین و گل‌درشت‌ترینشان بی‌گمان ماه عسل و جشن رمضان بود؛ دو برنامه‌ای که عمر و سبقه‌شان حالا یک‌دهه را هم پشت سر گذاشته است.

اگر چند حاشیه پدید آمده بر سر دعوت از مهمانان را فاکتور بگیریم ماه عسل در مجموع برنامه موفقی بود که همچون سال‌های گذشته مخاطبان دل به دلش دادند و تا آخرین شب همراهی‌اش کردند. این برنامه در اقدامات خیرخواهانه هم پیشگام بود و کاملا موفق.

در طرح محسنین برنامه قرار بود 270 هزار نفر جذب شوند که این رقم از مقدار پیش‌بینی شده هم بیشتر شد و سر به 370 هزار سایید که یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آید.

ماه عسل در آخرین برنامه‌اش هم سفره عقد یک عروس و داماد مشهدی تحت پوشش را گسترد تا این وصلت مبارک حسن‌ختامی باشد بر فعالیت‌های یک ماهه احسان علیخانی و همراهانش.

جشن رمضان هم کم و بیش شامل این تعریف و تمجیدها می‌شود که پای بسیاری از چهره‌های شناخته شده عرصه هنر و ورزش را به کارهای خیر باز کرد و به سیاق ماه عسل، مراسم عقد یک زوج جوان روشندل را در حضور خیل میهمانان و تماشاگرانش برگزار کرد تا کار را تمام کرده باشد.

از آثار نمایشی تلویزیون برای ماه خدا فقط دو سریال تا حدودی انتظارات را برآوردند و باقی چنگی به دل نمی‌زدند. پرمخاطب‌ترین و پرطرفدارترین این مجموعه‌ها پایتخت 4 بود که با افت و خیزهایی در داستان مجموعه همراه بود. هر چند پایتخت 4 از نوآوری‌های معمول، پایتخت‌های قبلی کمتر برخوردار بود.

با این وجود، این سریال طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیشترین بیننده را در میان دیگر مجموعه‌های نمایشی داشته است.

سریال دردسرهای عظیم 2 با وجودی که هنوز چند قسمت تا پایان کار راه دارد تا حدودی توانسته مخاطبانی را برای خود دست و پا کند البته شاید انتظار کسانی که بینندگان سری اول این مجموعه هم بوده‌اند بیشتر باشد و متوقع که کار بهتری را ببینند.

در دردسرهای عظیم 2 که بر پایه یک دردسر جدید برای قهرمان اصلی سریال، لطیف شکل گرفته است، همه شخصیت‌ها به نوعی در حال دروغ گفتن به یکدیگر هستند و همین شاید نوعی اشاعه و قبح‌زدایی از این بی‌اخلاقی نکوهیده در سطح جامعه باشد. با همه این احوال، سریال برزو نیک‌نژاد هم نمره قبولی می‌گیرد و گلیم خود را از آب بیرون کشیده است.

از یک منظر اجمالی، معدل نمرات و امتیازات سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان یک نتیجه قابل قبول را به نمایش می‌گذارد.

ظریف: مردم ایران به دنبال عزت و سربلندی هستند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز عید فطر در ارتباطی تلفنی با برنامه ماه عسل برای اولین بار از طریق رسانه ملی درباره مذاکرات وین و لغو تحریم‌های ایران توضیحاتی داد.

وی در ابتدا گفت: من از ملت ایران تشکر می‌کنم. در طول ماه مبارک رمضان و در طول 22 ماهی که مذاکرات در جریان بود، همه مردم نماد همدلی و همزبانی برای ما بودند و نشان دادند که ملت ایران صرف‌نظر از دیدگاه‌های سیاسی‌شان به دنبال عزت و سربلندی کشور هستند.

حمایت‌های مردم، توکل به خدا و دعاهای ملت ایران کمک حال مذاکره‌کنندگان بوده و به ما دلگرمی می‌داد و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری هم بسیار تاثیر داشت.

وی با بیان این‌که هر کس ایرانی را تهدید کرده نتیجه خوبی ندیده است، گفت: امروز دوران زبان تهدید به سر آمده و باید با مردمی که در برابر همه فشارها ایستادگی کرده‌اند فقط با زبان تکریم سخن گفت. درواقع ملت ایران تاکنون ثابت کرد‌ه‌اند که با آنها فقط از راه تکریم و احترام باید برخورد کرد.

مردم ما از یک سو مقاومت و از سوی دیگر تعامل همراه با عقل و درایت دارند و به هیچ قدرتی جز خداوند متعال توجه نمی‌کنند و همه قدرت‌های دیگر را پوشالی می‌دانند. این امر یک مجموعه زیبا را ایجاد کرده که بزرگ‌ترین پشتوانه برای هر کسی است که می‌خواهد در حوزه سیاست خارجی جمهوری اسلامی فعالیت کند. امیدواریم خداوند برای همه مردم ایران خیر و شادی و موفقیت را مقدر فرماید.

محسن محمدی - رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
۰
۰
برنامه ماه عسل عالی عمل كرد وآقای میرحسینی در جدید ترین مصاحبه شون گفتن سال دیگر هم ماه عسل خواهد بود، قابل توجه منتقدین

نیازمندی ها