اعزام امدادرسانان به 4 روستای سیل زده

سیل 5 مسافر جاده چالوس را با خود برد

وقوع سیل در دو شهرستان سقز و بانه سبب آبگرفتگی معابر و واحدهای مسکونی و تجاری شد.
کد خبر: ۸۱۷۹۳۷
سیل در سقز و بانه

مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: بارش رگبار در دو شهرستان سقز و بانه از عصر دیروز باعث جاری شدن سیل در بخش‌هایی از این دو شهرستان شد که بلافاصله نیروهای امدادی وارد عمل شده و امدادرسانی به حادثه دیدگان را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه میزان دقیق خسارات ناشی از این حادثه تاکنون اعلام نشده و در دست بررسی است، گفت: با توجه به شرایط فصلی این سیلاب رخ داده و اقدامات بعدی در این مناطق در حال انجام است.

داود کمانگر، مدیرکل بحران استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، دراین‌باره توضیح داد: حوالی ساعت 19:30 روز گذشته بارش‌های شدید در سقز و بوکان باعث جاری شدن سیل شد. ارتفاع بارش‌ها در این مناطق بیش از 30 میلیمتر گزارش شده است و شدت آن به حدی بود که باعث ورود آب به معابر، مغازه‌ها و شماری از واحدهای مسکونی و تخریب دیوار برخی از واحدها شد.

کمانگر با بیان اینکه امدادرسانی به حادثه دیدگان با کمک‌تیم‌های هلال احمر، ارتش، سپاه و ... انجام شد، ادامه داد: تا ساعت 3 بامداد وضعیت ادامه داشت و پس از آن نسبت به اسکان اضطراری حادثه دیدگان در مساجد و ... اقدامات لازم صورت گرفت.

وی درباره تعداد مصدومان این حادثه نیز گفت: این حادثه مورد فوتی نداشت و کسی هم در پی آن مصدوم نشد.

مدیرکل بحران استان کردستان با بیان اینکه میزان خسارات در حال بررسی است و نمی‌توان رقم دقیقی برای آن اعلام کرد، افزود: شهرداری، آتش نشانی و دیگر دستگاه‌ها نسبت به تخلیه آب از منازل و معابر اقدام کردند و هم اکنون مشکلی از این جهات وجود ندارد اما با توجه به اینکه امکان تکرار بارش‌های در امروز و فردا وجود دارد تمامی دستگاه‌ها در آماده باش هستند و به شهروندان نیز توصیه‌های لازم ارائه شده است.

هلال احمر:امدادرسانی به 635 نفر

سازمان امداد و نجات نیز در گزارش خود اعلام کرده که 385 تن در سیل بانه و 250 تن نیز در سیل سقز دچار آسیب دیدگی شده‌اند که نسبت به اسکان اضطراری 48 تن از حادثه دیگان سقزی و شماری از حادثه دیگان بانه در اماکن امن اقدام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها