شرکت فولکس واگن در پاسخ به پرسش بلومبرگ اعلام کرد این شرکت تحولات جاری را تحت نظر دارد با اینهمه هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد.
شرکت دایملر نیز به این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد در حال حاضر مبادلات محدودی در ایران دارد.
ب ام و هم اعلام کرد سرگرم بررسی اوضاع در ایران است و ممکن است در بلندمدت وارد بازار این کشور شود.
شرکت های آلمانی مشتاق بازگشت به ایران هستند و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد.
به گفته تحلیلگران دویچه بانک، اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای 4.5 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکت های آلمانی خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو سیتروئن در صورت گشایش مجدد بازار خودروی ایران به دلیل اینکه پیش از تحریم ها در این کشور حضور داشتند، یکی از بزرگترین برندگان این بازار خواهند بود.
طبق آمار موسسه «آی اچ اس اتوموتیو»، پژو که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، در سال 2014 سهم 29 درصدی را از فروش خودروهای جدید در ایران داشت.
این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو در خاورمیانه و آفریقا بفروشد که حداقل 400 هزار دستگاه آن در ایران خواهد بود.
این شرکت با ایران خودرو، شریک سابق خود برای یک «جوینت ونچر» با هدف تولید و فروش خودرو مذاکراتی داشته است.
ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو هفته گذشته به رویترز گفت: برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدل های قدیمیتر این خودروساز را مونتار میکند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد.
وی افزود: برداشته شدن قریب الوقوع تحریم های مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان میدهد فروش معمولی این قطعات را از سربگیرد. همچنین جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گفته تحلیلگران آی اچ اس، اگر تحریم های ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سال های 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.
انجمن صنعتی بی دی آی آلمان پیش بینی کرد صادرات این کشور به ایران ممکن است از 2.4 میلیارد یورو در سال گذشته به 10 میلیارد یورو در میان مدت افزایش پیدا کند.
برای فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، فروش خودرو در ایران به رشد در خارج بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.(ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد