مدیر کل محیط زیست استان ایلام گفت: آتش سوزی جنگل های سیروان ایلام بعد از ۲۰ ساعت مهار شد.
کد خبر: ۸۱۷۸۱۲
آتش سوزی جنگل های سیروان ایلام مهار شد

مازیار سلیمان نژاد گفت: آتش سوزی جنگل های منطقه سیروان استان ایلام بعد از ۲۰ ساعت تلاش مسئولان، مردم و یک فروند بالگرد آب پاش مهار شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مردمی نقش مهمی در خاموش کردن آتش داشتند، افزود: این مناطق به دلیل صعب العبور بودن از سختی بسیار زیادی برای مهار و خاموش شدن برخوردار است.

سلیمان نژاد گفت: آتش سوزی در این منطقه متاسفانه عمدی بوده و با کمک نیروهای تمامی دستگاه های اجرایی استان و نیروهای مردمی خاموش و مهار شد.

مدیر کل محیط زیست استان ایلام افزود: در اولین فرصت میزان خسارت های وارد شده به جنگل​های استان اعلام می شود.

طبق گفته مسئولان، دو نفر از افرادی که در آتش سوزی دره شاه قلندر دست داشتند، توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر شده اند.

این آتش سوزی در سه قسمت رخ داده که شامل مزارع کشاورزی، اراضی ملی و مناطق حفاظت شده قلارنگ بوده که در مجموع بخش نسبتا وسیعی بوده است.

جنگل های استان ایلام برای چندمین بار طی سال جاری در سایه بی توجهی ها سوخته است، عصر دیروز بود که آتش در جنگل های سیروان آغاز شد و هم اکنون این آتش سوزی مهار شده است.

در این آتش سوزی که عمدی صورت گرفته، پلیس استان ایلام اعلام کرد: دو نفر در شهرستان سیروان به یک مزرعه در این شهرستان مراجعه و باعث درگیری می شوند، در این درگیری یک نفر با ضرب گلوله کشته و پس از این اقدام مزرعه را به آتش می‌کشند.

بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مزرعه، بخشی از جنگل‌‌های سیروان نیز دچار حریق می شود که با تلاش مسئولان و مردم آتش خاموش شده است.

استان ایلام دارای ۶۴۰ هزار هکتار جنگل است که در سال جاری چند مورد آتش سوزی بزرگ در استان رخ داده و منجر خسارت به جنگلها و محیط زیست استان شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها