وزارت خارجه انگلیس در تازه‌ترین گزارش پیرامون حقوق بشر ایران مدعی وخیم‌تر شدن اوضاع در ایران شده و در کمال تعجب جلوگیری از ازدواج‌های غیر قانونی و بی‌بندوباری‌ها را نقض حقوق بشر در ایران معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۱۷۷۸۷
گزارش وارونه وزارت خارجه انگلیس درباره وضعیت حقوق بشر ایران

وزارت خارجه انگلیس تازه ترین آمار ادعایی خود را درباره وضعیت حقوق بشر ایران منتشر ساخت.

بر اساس این گزارش، در بخشی از بررسی 2 ماهه وضعیت حقوق بشر ایران که وزارت خارجه انگلیس روز گذشته منتشر ساخته آمده است خلال ماه‌های ژانویه و ژوئن سال 2015 وضعیت حقوق بشر اندکی تغییر یافته و در برخی موارد وخیم‌تر نیز شده است.

بر اساس ارزیابی‌های اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2015 میزان اعدام‌ها در قیاس با سال 2014 افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین در گزارش دو ماهه خود از وضعیت حقوق بشر ایران مدعی شده است که مقام‌های ایرانی حق آزادی بیان شهروندان ایرانی را نقض کرده‌ و برخی روزنامه ها و مجلات در ایران بسته شدند.

در بخشی از سیاه نامه وزارت خارجه انگلیس جلوگیری از رواج پدیده ازدواج سفید که نوعی زندگی بی بندوبار در جوامع غرب می‌باشد، به عنوان نقض حقوق بشر در ایران (!) مطرح شده است.

در این گزارش که مشخص است با موشکافی زیاد تدوین شده بر محدودیت استفاده در برخی شبکه‌های اجتماعی و برنامه نظارتی ایران به نام «عنکبوت» اشاره شده و حتی عنوان شده که نرم افزار «وایبر» بیش از 9.5 میلیون نفر کاربر در ایران دارد.

در ادامه این گزارش مطابق معمول محدودیت بر فرقه ضاله بهایت در ایران و نیز رواج پدیده کلیساهای خانگی نیز جزو نقض حقوق بشر در ایران نام برده شده است.

در بخش دیگر این گزارش ادعایی وزارت خارجه انگلیس به آزادی یک فرد دو ملیته ایرانی - انگلیسی اشاره شده اما این نکته نیز ذکر شده است که این فرد 3 سال حق سفر به ایران را ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها