بی احتیاطی یک روستایی سبب ورود سموم دفع آفات نباتی به منبع آب آشامیدنی روستای خاکدانه بخش پادنا از توابع شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان شد.
کد خبر: ۸۱۷۷۰۲
آب یک روستا در سمیرم سمی شد

دهیار این روستا روز پنجشنبه گفت: براثر بی احتیاطی یکی از کشاورزان روستا هنگام پرکردن تانکر سمپاش برای سمپاشی درختان سیب، تمام محلول این تانکر وارد سامانه لوله کشی آب روستا شده و آب شرب را سمی کرده است.

علی مرادی افزود: غلظت سم درختی بقدری زیاد بود که موقع نوشیدن آب اهالی متوجه بوی بد آن می شوند و خوشبختانه کسی از این آب استفاده نکرده است.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم در این رابطه گفت: ماموران بهداشت محیط بعد از گزارش مردم در محل حاضر شدند و نمونه آب سمی را برای آزمایش نوع سم به اصفهان فرستادند.

اکبر طغرایی افزود: استفاده از آب تا اعلام نتیجه آزمایش وحصول اطمینان از سلامت آن ممنوع است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی هم گفت: این روستا تحت پوشش این سازمان نیست ولی با توجه به اهمیت موضوع اقدامات لازم را برای تامین آب روستا انجام دادیم.

محمدعلی محلوجی اظهار کرد: یک دستگاه تانکر سیار برای شستشوی شبکه آبرسانی و توزیع آب معدنی از سوی هلال احمر برای استفاده اهالی روستا ارسال شد و برای تمیزی کامل شبکه توزیع دو روز زمان لازم است.

روستای خاکدانه با بیش از 40 خانوار در فاصله 60کیلومتری جنوب سمیرم و 200 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها