تیم المپیاد ریاضی ایران در پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی توانست با کسب ۳ مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز به مقام هفتم جهان برسد.
کد خبر: ۸۱۷۴۱۳
درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

حسن ساعی دهقان، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: در پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی علی صیادی، آریا حلاوتی، مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا و امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی نبی به مدال برنز دست یافتند.

ساعی افزود: تیم ایران باکسب ۱۴۵ نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت ۱۰۴ کشور از ۱۳ تا ۲۵ تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: تیم ایران باکسب ۱۴۵ نمره در رده هفتم جهان قرار گرفت و کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های دشوار این المپیاد در سالهای اخیر بوده است افزود: تنها ۳۹ نفر از جمع ۶۲۴ دانش آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شده اند که ۳ مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ساعی دهقان افزود: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه ۲۶ تیرماه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش وپرورش، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها