محققان استرالیایی موفق به کشف پروتئینی شده اند که به سلول های پلاسما اجازه می دهد به سمت مغز استخوان حرکت کرده و ایمنی بدن را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۱۷۳۷۱
پروتئین عامل ایمنی بدن کشف شد

سیستم ایمنی حفاظت از بدن در مقابل بیماری هایی مانند آرتریت، عفونت های باکتریایی یا ویروسی را بر عهده دارد.

در نتیجه بایستی به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت تا بتواند در مواجه با انواع ویروس ها یا بیماری ها عملکرد بهتری داشته باشد.

محققان استرالیایی موسسه «Walter and Eliza Hall» موفق به کشف پروتئینی شده اند که به سلول های پلاسما اجازه می دهد در معرض عامل بیماری زا قرار گرفته و به افزایش ایمنی بدن کمک کنند.

محققان استرالیایی معتقدند، کشف این پروتئین و عملکرد آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها شود.

پروتئین کشف شده « Myb » نام گرفته است. این پروتئین به سلول های پلاسما اجازه می دهد تا درون مغز استخوان حرکت کنند.

سلول های پلاسما در مغز استخوان، آنتی بادی هایی تولید می کنند که ایمنی طولانی تری را در برابر عفونت ها ایجاد می کند.

«کیم گود جاکوبسون»، سرپرست این پروژه می گوید: «زمانی که سلول پلاسما تحریک شده و پروتئین «Myb» تولید کند، سلول های پلاسما به درون مغز استخوان مهاجرت می کنند. این موضوع در حالی است که سلول های پلاسما در فرآیند واکنش ایمنی در ساختارهای موقتی با نام مراکز رشد در بدن ایجاد می شوند. این مراکز با تقویت عملکرد آنتی بادی ها به تشخیص سریع تر عامل بیماری زا می پردازند. ما در این تحقیقات به دنبال چگونگی و علت جابه جایی مولکولی در سلول های تحریک شده و همینطور تولید پروتئین «Myb» هستیم تا بتوانیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله در برابر عفونت یا بیماری ها ترغیب کنیم.»

نتایج این تحقیقات نشان می دهد، پروتئین «Myb» برای ایمنی طولانی مدت بدن ضروری است. اما این پروتئین از سلول های پلاسمایی استفاده می کند که کیفیت بالایی داشته تا بتوانند به درون سلول های مغز استخوان حرکت کرده و بدن را در برابر انواع عفونت ها بیمه کنند اما این پروتئین چرا برخی از سلول های پلاسمایی را نشانه دار می کند تا به درون مغز استخوان بفرستد، سوالی است که هنوز پاسخی برای آن ارائه نشده و نیازمند تحقیقات بیشتر است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها