در حالی که بی آبی به شمال کشور هم رسیده و گلستان در وضعیت نامطلوب قرار دارد، مقامات آبی خراسان جنوبی از خشک شدن کامل یک سد مهم در این استان و قرار گرفتن دو سد دیگر در آستانه خشکی کامل خبر داده اند.
کد خبر: ۸۱۷۳۶۳
بی‌آبی به شمال ایران رسید!

حسین امامی با اعلام کاهش ۳۰ درصدی حجم آب ورودی به سدهای خراسان جنوبی گفت: امسال حجم ورودی آب به سد کریت ۰.۳۵، سد دره‌ بید ۰.۱۲، سد نهرین ۱.۶۸، سد فرخی ۰.۱۲، سد حاجی‌ آباد ۰.۱۴ و سد اسدیه ۰.۶۲ میلیون مترمکعب بوده است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه این سدها مهم ترین سدهای خراسان جنوبی هستند، افزود: در سال آبی جاری، حجم آب ورودی به سدهای خراسان جنوبی ۳۰ درصدی کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر سد حاجی‌آباد در استان به طور کامل خشک شده و سد کریت و شهید پارسا نیز در آستانه خشک شدن است.

امامی افزود: امسال ۴۱۲۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر، نگهداری، مرمت و بازسازی سدهای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

همچنین محمدهادی رحمتی نیز با اعلام اینکه استان گلستان در جمع ۴ استان دارای کمبود آب کشور قرار گرفت، گفت: این استان جزو ۴ استان دارای کمبود آب و در صدر استان‌ های کشور به‌ لحاظ وضعیت نامطلوب آبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: استان گلستان هم‌ اکنون در جمع ۴ استان دارای کمبود آب کشور قرار دارد، اما در حال حاضر در شهرهای این استان قطعی آب نداریم. امیدواریم با همکاری شهروندان گلستانی تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه طبقه‌ بندی استان‌های کشور بر اساس شاخص پایش منابع آبی از مهر ۹۳ تا فروردین ۹۴ استان گلستان با خشکسالی درگیر است.

رحمتی با تاکید بر اینکه وضعیت آبی استان گلستان در سال آبی جاری از مرحله تنش شدید عبور کرده، گفت: متاسفانه استان گلستان جزو ۴ استان دارای کمبود آب و در صدر استان‌های کشور به‌ لحاظ وضعیت نامطلوب آبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آب شهرهای استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، افزود: تنها ۵ درصد آب شهرها از طریق چشمه‌ها تامین می‌شود و با توجه به کمبود بارندگی‌ها میزان آب‌دهی این چشمه‌ها بسیار کم شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها