جام جم ورزشی: اگر پول در فوتبال نباشد بسیاری از ستاره های مطرح فوتبال دنیا حتی حاضر نیستند به فوتبال فکر کنند چه برسد به اینکه بخواهند وقت و انرژی خود را برای فوتبال بازی کردن هم بگذارند.
کد خبر: ۸۱۷۳۶۱
این پول پرست های نفرت انگیز

به گزارش جام جم ورزشی، هر چقدر زمان بیشتر می گذرد قراردادهای موجود در فوتبال بیشتر می شود. در طول سال به خصوص مهلت نقل و انتقالات تابستانی باشگاه های بزرگ قراردادهای هنگفتی با بزرگ ترین ستاره های فوتبال دنیا و اروپا می بندند. در واقع در فوتبال در بسیاری اوقات پول حرف اول را می زند. همین پول باعث می شود تا یک بازیکن به هر شکل ممکن باشگاه خود را عوض کند و به جایی برود که پول بیشتری به او می دهند. این ستاره شاید به پول زیادی برسد اما در مقابل یک چیز با ارزش را از دست می دهد؛ جایگاه خود در قلب هواداران. تعویض یک باشگاه به دلیل مسائل مالی گاهی یک ستاره محبوب را تبدیل به چهره ای منفور می کند. در ادامه به سه مورد بسیار مهم از موارد اخیر اشاره می کنیم:

لوئیز فیگو

جولای سال 2000 بمب خبری دنیای فوتبال منفجر شد. پیوستن لوئیز فیگو ستاره پرتغالی بارسلونا به رئال مادرید در ازای 60.1 میلیون دلار. فیگو با این قرارداد نجومی گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد هر چند به فاصله کمی رکورد او توسط زین الدین زیدان شکسته شد. فیگو که در بارسلونا ستاره ای محبوب بود به یکباره تبدیل به یکی از منفورترین افراد دنیا شد. حالا هواداران بارسلونا به خون او تشنه بودند. اوج بدرفتاری با فیگو زمانی بود که در ال کلاسیکو که بارسلونا میزبان رئال بود هواداران بارسا ضمن نثار کردن توهین های بسیار زیاد به فیگو به طرف وی کله خوک پرت کردند. فیگو چندی پیش از سوی یک سایت ورزشی به عنوان یکی از منفورترین فوتبالیست های تاریخ معرفی شد.

کارلوس توس

مهاجم آرژانتینی دو فصل گذشته یوونتوس اکنون به باشگاه سابق خود بوکاجونیورز بازگشته است. توس در سال 2006 پایش به فوتبال اروپا باز شد و به وستهام یونایتد پیوست. او در این باشگاه یک فصل بیشتر بازی نکرد اما در همین مدت کم بسیار محبوب شد. ستاره آرژانتینی هنگامی این محبوبیت را از دست داد که به منچستریونایتد رفت. اما این پایان کار نبود. توس باز هم به دلیل یک پیشنهاد مالی بهتر یونایتد را رها کرد و به تیم رقیب همشهری یعنی منچسترسیتی پیوست. توس در انگلیس بازیکن منفوری شد اما در فوتبال ایتالیا با درخشش در یوونتوس به بازیکن محبوبی نزد هواداران تبدیل شد.


رحیم استرلینگ

به گزارش تاک اسپورت ، او آخرین ستاره ای است که به هوای پول باشگاهش را ترک می کند. استرلینگ آنقدر برای جدایی از لیورپول اصرار داشت که حتی باشگاه را تهدید کرد اگر به جدایی او رضایت ندهند اعتصاب می کنند. استرلینگ که بازیکن محبوبی نزد هواداران بود ناگهان با کمپ های در فضای مجازی روبرو شد که هواداران خشمگین لیورپول علیه او درست کرده بودند. استرلینگ 20 ساله روز گذشته قرارداد نجومی 49 میلیون پوندی اش را با منچسترسیتی رسمی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها