جعل عنوان خلبان، شگردی جدید برای اغفال مجرمان در شبکه‌های اجتماعی شده است. پس از تهران و یزد این بار پلیس اصفهان متهمی را دستگیر کرده که در پوشش خلبان 50 دختر را فریب داده و طلاهایشان را سرقت کرده بود.
کد خبر: ۸۱۷۲۸۷
نقشه شوم خلبان قلابی برای فریب 50 دختر دم بخت

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل تیر امسال با شکایت دختر جوانی از یک خلبان قلابی در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: در شبکه اجتماعی لاین با مرد جوانی آشنا شدم که خود را خلبان معرفی می‌کرد. او تصاویری با لباس خلبانی برایم ارسال و مدام از پروازهایش به شهرهای مختلف صحبت می‌کرد. او پس از چند هفته ارتباط اینترنتی، با ابراز علاقه به من مدعی شد قصد ازدواج با مرا دارد و حتی بعد از ازدواجمان هم می‌خواهد مقدمات استخدام مرا به عنوان مهماندار فراهم کند. کم‌کم فریب حرف‌هایش را خوردم و تصور کردم او به من علاقه و قصد ازدواج دارد، غافل از این که او نقشه شیطانی در سر دارد. یک روز او از من خواست تا پیش از آن که به خواستگاری‌ام بیایم و شرایط ازدواجمان فراهم شود با هم ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فریب گفته‌هایش را خوردم و دعوت او را برای رفتن به خانه‌اش پذیرفتم و با هم ارتباط پنهانی برقرار کردیم. آن روز او از من خواست طلاهایم را که دو میلیون تومان ارزش داشت روی میز بگذارم. ساعاتی بعد که مرا به خانه‌مان رساند، متوجه شدم طلاهایم را برنداشته‌ام. با او تماس گرفتم تا طلاهایم را برایم بیاورد که تلفن همراهش خاموش بود. نشانی خانه‌اش را هم پیدا نکردم. به شرکت هواپیمایی رفتم و متوجه شدم خلبانی با این مشخصات در آنجا کار نمی‌کند و متهم مرا فریب داده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از خلبان قلابی انجام شد و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. چند روز از این شکایت نگذشته بود که دختر جوان دیگری نیز با حضور در پلیس فتای استان اصفهان شکایت مشابهی را مطرح کرد. با تحقیق از او مشخص شد وی نیز در دام خلبان قلابی گرفتار شده است.

جستجوی گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری خلبان قلابی ادامه داشت تا این که روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران فتا توانستند ردی از هویت متهم فراری به دست آورند. تحقیقات نشان می‌داد این فرد کارگر یک شرکت هواپیمایی بوده و خلبان نیست. با کشف این سرنخ، ماموران با هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم اعزام شده و او را دو روز پیش دستگیر کردند. در بازرسی از خانه وی، مدارک جعلی خلبانی و تصاویری که با لباس خلبانی انداخته بود هم کشف شد.

متهم 28 ساله با انتقال به پلیس فتای استان اصفهان در بازجویی مدعی شد دو شاکی پرونده را نمی‌شناسد.

در پی انکار متهم، دو شاکی پرونده به پلیس فتا احضار شده و در مواجهه حضوری با خلبان قلابی قرار گرفتند و او را از میان چند متهم دیگر شناسایی کردند. متهم زمانی که راز جرایمش را فاش شده دید، اعتراف کرد تاکنون 50 دختر جوان را به بهانه ازدواج فریب داده و طلاهایشان را دزدیده است.

خلبان قلابی در اظهاراتش گفت: به دلیل مشکلات مالی تصمیم گرفتم پولدار شوم. بنابراین با جعل عنوان خلبان تصاویری از خودم با لباس خلبانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله لاین، وایبر و واتس آپ منتشر کردم. با توجه به این که کارگر شرکت هواپیمایی بودم، اطلاعاتی در رابطه با خلبان‌ها، کارشان و اصطلاحات کاری آنها به دست آوردم تا دختران جوان راحت‌تر به من اعتماد کنند. این 50 دختر جوان را به بهانه ازدواج فریب داده و اغفال کردم. پس از برقراری ارتباط پنهانی با آنها در یک لحظه غفلت آنها، طلاهایشان را سرقت می‌کردم و با قطع ارتباطم با دختران جوان طلاهایشان را به قیمت پایین‌تر به طلافروشی‌ها می‌فروختم.

ارتباط اینترنتی، زنگ خطری برای دختران جوان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از این خلبان قلابی برای مشخص شدن دیگر جرایمش و کشف طلاهای سرقتی و دستگیری مالخران ادامه دارد. دختران جوانی که در دام این متهم گرفتار شده‌اند، با توجه به این که نامشان در اداره پلیس محفوظ خواهد ماند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای این شهر از متهم شکایت یا پرونده‌هایشان را پیگیری کنند.

سرهنگ مصطفی مرتضوی با هشدار به خانواده‌ها بویژه دختران جوان از آنها خواست از اعتماد به افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند؛ زیرا افراد سودجو و فرصت‌طلب با جعل عناوین شغلی و هویتی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و به بهانه ازدواج، دختران جوان را اغفال و اموالشان را سرقت می‌کنند. از جوانان می‌خواهیم هنگام ورود به فضای مجازی دقت لازم را داشته باشند و براحتی به افراد اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در اختیارشان قرار ندهند. در صورت مواجهه با این قبیل افراد بلافاصله پلیس و مراجع قضایی را در جریان قرار دهند تا اقدامات لازم برای مقابله با این مجرمان صورت گیرد.

وی یادآور شد: برقراری رابطه پنهانی مطابق شرع و عرف نیست و تبعات منفی همراه دارد. زندگی آینده فردی که در شبکه‌های اجتماعی و نوظهور مورد اغفال قرار گرفته، با هراس و نگرانی ناشی از افشای رابطه همراه است و تبعات بسیاری را برای این فرد و خانواده او به دنبال خواهد داشت. جوانان همچنین در روابط خود باید اصول اخلاقی و عرف اجتماعی را رعایت کنند.

تهران

10 اردیبهشت 94

اغفال بیش از 15 دختر و کلاهبرداری از آنها تحتعنوان خواستگار و خلبان

تهران

29 اردیبهشت 94

اغفال بیش از 60 زن و دختر جوان و کلاهبرداری به بهانه استخدام و ازدواج

یزد

8 تیر 94

کلاهبرداری از 11 دختر توسط خلبان قلابی

اصفهان

21 تیر 94

50 دختر اغفال و طلاهایشان سرقت شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
۰
۰
دروغ گوهای لعنتی

نیازمندی ها