شوک به کشتی در آستانه جهانی جوانان

کشتی ایران در شرایطی حدود یک ماه دیگر در برزیل رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان را در پیش دارد که به دنبال تنزل دوپله‌ای جوانان فرنگی‌کار در آسیا دیروز نیز آزادکاران جوان عنوان قهرمانی دوره گذشته را با قرار گرفتن در رده سوم عوض کردند؛ امری که باعث شد بلافاصله فدراسیون کشتی از برگزاری نشست اضطراری شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی برای بررسی این ناکامی خبر دهد.
کد خبر: ۸۱۶۴۷۷

به گزارش جام‌جم، فدراسیون کشتی در حالی که دو سالی است برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را با هدف ایجاد رشد پایدار و پشتوانه‌سازی در دستور کار دارد در رقابت‌های قهرمانی آسیا در میانمار که دیروز پایان یافت، شوکی بر پیکر این فدراسیون وارد شد؛ زیرا در حالی تیم‌های جوانان ایران به این رقابت‌ها اعزام شدند که در دوره گذشته فرنگی‌کاران جوان با کسب مدال در تمامی اوزان به عنوان قهرمانی دست یافته بودند، اما در میانمار در عین ناباوری به عنوان سوم تیمی بسنده کردند؛ عنوانی که با کسب پنج مدال علیرضا کارگر و میثم دلخانی ( برنز)، علی ارسلان در 66 کیلو، امیرحسین حسینی در 96 کیلو (طلا) و عرفان سعادتی‌فر در 60 کیلو (نقره) به دست آمد.

این نتایج ضعیف دیروز در کشتی آزاد هم ادامه یافت. آزادکاران جوان نیز در قامت مدافع عنوان قهرمانی گام به این رقابت‌ها گذاشتند و در عین شگفتی به عنوان سومی بسنده کرد.

پس از آن که در روز نخست این رقابت‌ها امین طاهری در دسته 120 کیلو صاحب مدال طلا شد و علیرضا گودرزی در 50 کیلو پنجم شد، حاصل تلاش شش کشتی‌گیر جوانی که دیروز روی تشک حاضر شدند، از این قرار بود:

در 60 کیلو، پیمان بیابانی با شکست‌دادن حریفانی از ژاپن، کره‌جنوبی، چین و قزاقستان،در وزن 74 کیلو رضا مظفری با گذشتن از سد آزادکاران ترکمنستان، چین، هند و قرقیزستان، در 84 کیلو مجتبی گلیج با مغلوب کردن حریفانی از هند، کره‌جنوبی چین و قزاقستان صاحب مدال طلا شدند.

این در حالی بود که در 96 کیلو معین محمودی با قبول دو شکست برابر کشتی‌گیرانی از قزاقستان و هند و پیروزی برابر حریف ازبکستانی به عنوان نازل پنجمی بسنده کرد، در 55 کیلو هم محمد نامجومطلق در دور اول مقابل حریف قزاق با ضربه فنی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و در 66 کیلو هم نیما اشقاقی در دور اول مقابل کشتی‌گیر ژاپنی با ضربه فنی مغلوب و حذف شد.

به این ترتیب آزادکاران جوان ایران با کسب چهار مدال طلا و کسب 54 امتیاز سوم شدند، تیم‌های هند و قزاقستان هم با کسب 68 و 64 امتیاز قهرمان و نایب قهرمان شدند.

کادر فنی فعلا تغییر نمی‌کند

به دنبال کسب این نتایج ضعیف و در حالی که کشتی ایران مردادماه باید در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در برزیل شرکت کند، فدراسیون کشتی دیروز بلافاصله بررسی عملکرد تیم‌های جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا را به شوراهای فنی تیم‌های ملی ارائه داد.

فدراسیون کشتی از اعضای شوراهای فنی تیم‌های ملی کشتی خواست با توجه به نتایج به‌دست آمده در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در میانمار، با بررسی گزارش اعلامی مدیران تیم‌های ملی و کادر فنی ذی‌ربط در هر رشته نسبت به بررسی و اعلام نظر در این مورد اقدام کنند.

فدراسیون کشتی در حالی تاکید کرده است که در ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف عملکرد تیم‌های یاد شده به منظور انجام فعالیت‌های اصلاحی تسریع شود که با توجه به فاصله یک ماهه تا رقابت‌های جهانی هیچ تغییری در کادر فنی تیم‌ها انجام نخواهد شد و برعکس در ترکیب تیم‌های اعزامی انجام برخی تغییرات قطعی بوده و هیچ بعید نیست در برخی اوزان ایران در جهانی برزیل شرکت کننده‌ای نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها