وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخشنامه‌ معاون اجرایی رئیس جمهور برای افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای اساسی تا سقف ۶ درصد خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۳۱۷
بخشنامه‌ دولت برای افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای اساسی

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران از ابلاغ بخشنامه افزایش قیمت ۱۸ قلم کالای اساسی تا سقف ۶ درصد از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد و گفت: البته اگر لازم باشد با بررسی و اعمال نظر هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها، بازنگری لازم انجام خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این بخشنامه منطبق با تورم و هزینه های بخش‌های مختلف تولیدی امکان بازنگری دارد و گروهی نیز تحت نام هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها که نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف در آن حضور دارند، ممکن است بازنگری لازم را در برخی کالاها صورت دهند.

وی اظهار داشت: اغلب کالاها بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می شوند اما به هر حال ممکن است هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها که در سازمان حمایت مستقر است، بازنگری در این خصوص انجام دهد.

در این بخشنامه آمده است: «به منظور هماهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در نظام قیمت گذاری و نظارت بر آن و درراستای ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۱۳۹۴.۰۱.۲۲ و با عنایت به صلاحیت دولت در هماهنگی و اصلاح تصمیمات مراجع قیمت‌گذاری به موجب تبصره(۳) ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۳۷۳ ستاد هدفمند یارانه ها تصویب کرد: هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره و شیرخام، کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر پنیر ماست)، انواع کالاهای یارانه ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) در سال‌جاری تا سقف ۶ درصد (صرفا براساس سهم هزینه های سوخت و حامل‌های انرژی، حقوق و دستمزد و... در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تایید سازمان مذکور (هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.» (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
دولتمردان بی درد
ای بابا كی به كیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
بله انصافا خوب تدبیری داره این دولت چقد قشنگ داره كار میكنه تو روزایی كه مردم سرگرم توافق هسته ای هستن داره هر چی دلش میخواد انجام میده
فك كردن همه مثل خودشون حقوق چند ده میلیونی میگیرن كه این گرونیا اسیبی بهشون نزنه
سامان
United States of America
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
واقعا همینطوره
میرزا
United States of America
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
اگر دولت دخالت نكند هیچ چیزی گران نمی شود گرانی همیشه از طرف دولت بوده وهست
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
اول یكم به فكر كسب و كار باشید و بعد مارو بتیغید ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
خود دولت گرون كرده دیگه، تیترشم همینه.
وسط متن هم نوشته هر چیزی كه نیاز مردم باشه بر اساس اولویتش گرون میشه. ماشاءالله به این اقتصاد ضعیف. كه هر كمبودی را با گرانی تامین میكنند. ما كه نفهمیدیم این توافق بشه فایده داره یا نداره. چون باز هم گرانی ها سر جای خودش باقی میمونه.
پوپك
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
این همه فشار و گرونی برای چیه ؟
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
باشه اگر دوست دارین لبنیات و نان نخوریم و بمیریم مشكلی نیست.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
۰
۰
دست مسئولین هنرمندمون كه شرایط مردم را بخوبی درك می كنند و برای مستضعفین كار می كنند درد نكنه

نیازمندی ها