بیکاری که در بسیاری از استان‌های کشور موج می‌زند، تحصیلکرده‌های لیسانس و فوق‌لیسانس استان لرستان را مجبور کرد به سمت انتخاب مشاغلی همچون رفتگری و نظافت سطح شهر بروند و در آزمون استخدامی شهرداری خرم‌آباد شرکت کنند.
کد خبر: ۸۱۵۳۰۵

شهردار خرم‌آباد دراین باره به مهر گفت: در مجموع طی یک ماه اخیر حدود ۲۰۰ نیروی خدمات شهری در شهرداری جذب شده‌اند که برخی از انها توسط شرکت‌های پیمانکاری خصوصی وابسته به شهرداری خرم‌آباد در این بخش جذب شده‌اند.

یحیی عیدی‌بیرانوند با اشاره به روند استخدام این افراد اظهار کرد: در این ارتباط طبق اعلام عمومی شهرداری خرم‌آباد مبنی بر نیاز این نهاد به نیروهای خدمات شهری، از کسانی که تمایل به کار در حوزه خدمات شهری مانند جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر را دارند، خواسته شد برای ثبت نام مراجعه کنند.

به گفته وی، از بین افراد ثبت نام شده ابتدا ۲۵ نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق‌لیسانس برای کاردر حوزه نظافت داوطلب شده بودند که در نهایت پس از بررسی شرایط این افراد، تعداد زیادی از آنها از کار در این زمینه پشیمان شده و انصراف دادند. در نهایت از این ۲۵ نفر یک نفر فوق لیسانس و چهار نفر با مدرک تحصیلی لیسانس آمادگی خود را برای کار در این حوزه اعلام کردند و اکنون نیز مشغول کار هستند.

عیدی‌بیرانوند تصریح کرد: رشته تحصیلی این پنج نفر که مدرک فوق‌لیسانس و لیسانس دارند، عمومی بوده که معمولا بازار کار ندارند.

مسعود پازوکی، مسئول شرکت خصوصی استخدام این افراد و پیمانکار تنظیف شهرداری خرم‌آباد نیز با بیان این‌که در آگهی استخدام جذب نیروهای تنظیف، پیش شرط مدرک تحصیلی نداشتیم، گفت: بیشتر کارگرهایی که برای کار به ما مراجعه می‌کنند، تحصیلکرده هستند و با این‌که ما به آنها پیشنهاد می‌کنیم دنبال کارهای بهتر بروند، ولی چون از بیکاری خسته شده اند و می‌خواهند معیشت خانواده خود را تامین کنند، مجبور به این کار هستند.

وی درخصوص دلیل انصرف برخی از فوق لیسانس‌ها و لیسانس‌های متقاضی رفتگری هم گفت: بسیاری از این افراد به‌دلیل این‌که تمایل داشتند برای حفظ آبرو در شیفت شب مشغول کار شوند و شیفت شب ما هنوز فعال نشده است، ترجیح دادند انصراف دهند.

پازوکی با بیان این‌که از مجموع ۲۳ نفر متقاضی لیسانس و فوق‌لیسانس پنج نفر لیسانس و یک نفر فوق‌لیسانس در بخش تنظیف مشغول کارند، یادآور شد: این فرد دارای فوق‌لیسانس شیمی است.

این مسئول در شهرداری با اشاره به این‌که کار تنظیف در دو شیف پنج تا ۱۰ صبح و 13 و 30 دقیقه ظهر تا عصر انجام می‌شود، تصریح کرد: هنوز در خرم‌آباد شیف شب تنظیف جا نیفتاده و این درحالی است که برخی از نیروهای تحصیلکرده‌ای که انصراف دادند، اعلام کردند در صورت راه‌اندازی شیفت شب آمادگی برگشتن به کار را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها