در برنامه تیتر امشب مطرح شد:

جریان های تکفیری مولود رژیم صهیونیستی

در برنامه تیتر امشب مطرح شد؛

چرایی نیاز آمریکا به مذاکرات و توافق

حشمت الله فلاحت پیشه تحلیلگرمسائل سیاسی گفت: رفتار آمریکایی ها تغییر نکرده بلکه مجبور به مذاکره و امتیاز دادن به ایران است.
کد خبر: ۸۱۵۰۲۷
چرایی نیاز آمریکا به مذاکرات و توافق

حشمت الله فلاحت پیشه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با عنوان "چرایی نیاز آمریکا به مذاکرات و توافق" درباره اینکه درخواست مذاکرات بیشتر از طرف امریکایی ها بود یا ایران افزود : بخش اعظم درخواست مذاکرات از طرف آمریکا بود البته جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس مقتضیات خاص منطقه از جمله تنش زدایی و کمک به مسلمانان منطقه مذاکراتی داشته است.

وی ادامه داد : البته نوع درخواست مذاکرات آمریکایی ها متفاوت بوده است و سیر تاریخی مذاکرات نشان می دهد ایرانی ها حق دارند نسبت به حسن نیت آمریکایی ها در مذاکرات تردید داشته باشند .

این تحلیلگر سیاسی درباره اینکه آیا آمریکایی ها به غیر از مذاکره گزینه دیگری دارد گفت : واقعیاتی در دنیای امروز وجود دارد که از جمله آن عصر هژمونی چینی هاست و آمریکا نسبت به یک دهه قبل در شرایط جدیدتری قرار گرفته است .

آمریکا دیگر قدرت فعال منطقه نیست

وی با بیان اینکه جنگ هایی که بوش به راه انداخت 6 تریلیون دلار برای آمریکا هزینه داشت افزود: بنابراین امروز اوباما دغدغه های دیگری دارد .

فلاحت پیشه با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت فعال منطقه نیست گفت : اکنون کشورهای عربی به عنوان متحدان آمریکا به آمریکا می گویند شما به تعهدات ابرقدرتی خود عمل نمی کنید به همین علت می گویید قدرت ایران را باید به عنوان واقعیت پذیرفت و این بهترین فرصت برای ایران است.

وی افزود: آمریکا مجبور به سرهم کردن مسائل خود و مجبور است به ایران امتیاز بدهد .

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه نتوانست درباره ایران مسیر عراق را طی کند گفت : البته بخشی از این موضوع ناشی از درایت های ما و بخشی نیز ناشی از ناتوانی آنها بوده است .

وی با بیان اینکه امروزه دلار و یورو به ارز سیاسی ، تحریمی و ارز ضد انسانی تبدیل شده است افزود :این موضوع از قدرت آمریکا کم می کند و به همین دلیل اوباما سخت اظهار نگرانی کرده دلیل آن این است که تحولاتی در دنیا رخ می دهد .

امروز آمریکا با واقعیت قدرت ایران کنار آمده است

فلاحت پیشه با بیان اینکه امروز آمریکا فعال مایشاء در تحولات دنیا و حتی در موضوع ایران نیست گفت : اینکه آمریکایی ها می گویند گزینه نظامی روی میز است دیگر لوث شده و خودشان هم به آن می خندند .

وی درباره تحریم ها نیز افزود : من اثار تحریم را قبول دارم و زمانی که می گفتند تحریم ها کاغذ پاره است ، یک نگاه ایده آلیستی مضر بود بلکه تحریم واقعیت است و باید بپذیریم .

این تحلیلگر سیاسی گفت : آمریکایی ها در قبال ایران آن سیاستی را که در گذشته داشتند دیگر ندارند و امروز آمریکا با واقعیت قدرت ایران کنار آمده است و اگر شرایط جدید شکل بگیرد باعث قدرت ایران در آینده خواهد شد .

مطهرنیا: آمریکا به ایران نیاز دارد

مطهرنیا تحلیلگر مسائل سیاسی گفت : امروز ایران بسیار قدرتمند تر از گذشته است و به جایگاه اصلی خودش بازگشت می کند.

مهدی مطهر نیا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با عنوان "چرایی نیاز آمریکا به مذاکرات و توافق" افزود : اهداف آمریکایی ها از مذاکر با ایران ناشی از موقعیت ژئوپلتیک ایران است که باعث شده قدرتها به آن توجه عمیقی داشته باشند .

وی گفت : البته آمریکا به سیاست بین المللی در این خصوص می اندیشد و بیش از هر چیز موقعیت ژئوپلتیک ایران را در مدیریت آینده جهان در نظر دارد .

مطهر نیا افزود : امروزه نگاه استراتژیک ایران در کنترل آسیا و خاورمیانه به این موضع بستگی دارد و می خواهد "هارتلند بزرگ" را بوجود بیاورد چرا که برای مدیریت آینده جهان به آن نیاز دارد .

وی با بیان اینکه پرونده هسته ای ایران در آستانه ورود به یک نظم جهانی است گفت : قدرت آمریکا از سال 2008 تا سال 2015 افزایش داشته است و در این مدت به تنهایی 20 درصد قدرت جهان را در اختیار داشت.

وی ادامه داد : آمریکا در سال 2008 ، بیست درصد قدرت دنیا را در اختیار داشت ، اکنون 30 درصد شده است و بر اساس اندازه گیری قدرت ها ده درصد افزایش داشته است .

آمریکا به ایران در نظم بین الملل نیازمند است

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه قدرت آمریکا به آن اندازه که مد نظر ماست افول نکرده است بلکه به ایران در نظم بین الملل نیازمند است گفت : ایران برای آمریکا نه تنها به عنوان دارنده کد ژئوپلتیک بلکه به عنوان شریکی برای مدیریت آینده اهمیت دارد .

وی افزود : البته قدرت آمریکا نسبت به 1980 و 1990 کمتر شده اما امروزه دوباره سیر صعودی پیدا کرده است .

مطهر نیا گفت: ایران کشوری قدرتمند و موقعیت ژئوپلتیکی نیز آن را قدرتمند تر کرده است.

وی درباره اثار تحریم ها نیز افزود: نمی توان گفت تحریم ها اثر نداشته بلکه ملت یاد گرفته است چگونه از این پیچ ها عبور کند .

این تحلیل گر سیاسی درباره داعش نیز گفت : داعش را شرایط منطقه بوجود آورد نه آمریکایی ها ، بلکه آمریکایی ها از آن بهره برداری کردند .

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا اکنون بدنبال شرکای استراتژیک است افزود : اکنون هدف استراتژیک آمریکا کنترل چین است .

این تحلیل گر سیاسی گفت : هیچ کس نمی گوید آمریکا در دنیا فعال مایشاء است بلکه فعال مایشاء در دنیا حضرت حق است .

وی افزود :آمریکا می خواهد عمل و کنش سیاسی خود را در دنیا احیا کند .

مطهر نیا با بیان اینکه آمریکایی ها خوب نشده بلکه عاقل شده اند گفت : اوباما فهمیده است ایران از کد ژئوپلتیکی بالایی برخوردار است . (خبرگزاری صدا و سیما )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها