نقوی حسینی در گفتگو با جام جم آنلاین:

مذاکرات با سرعت بالایی ادامه دارد/ایران کنار نمی کشد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت:مذاکرات ایران و1+5 مانند اتومبیلرانی است که با سرعت 150 کیلومتر در حال حرکت به سمت یکدیگر هستند.
کد خبر: ۸۱۴۸۰۶
مذاکرات با سرعت بالایی ادامه دارد/ایران کنار نمی کشد

سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه مذاکرات در مرحله بسیارحساسی قرارگرفته افزود:بخش عمده ای از مذاکرات به نتیجه رسیده ودو طرف روی بخش عمده ای از متن ،حتی برخی ضمائم توافق دارند اما همچنان نکات اختلافی دربحث تحریم ها وبازرسی ها وپی ام دی (بارزسی از مناطق نظامی )وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده به اندازه کافی در برابر غرب انعطاف نشان داده یاد آور شد:حالا نوبت طرف غربی است که انعطاف نشان دهد تا هرچه سریعتر توافق نهایی حاصل شود.

وی در مورد آخرین زمان مذاکره وتمدید احتمالی آن گفت: اگرچه مذاکرات تا 18 تیر تمدید شده اما جمهوری اسلامی ایران محدود به زمان نیست وضرب الاجل یا مهلت زمانی وجود ندارد،چرا که از نظر ما توافق خوب اهمیت دارد.

نقوی گفت:هرگزنمی توانیم تن به توافق بد بدهیم اما طولانی شدن مذاکرات نیز به نفع ما نیست وهرچه این روند طولانی وفرسایشی شود آمریکایی ها در سیاستهای گام به گامی که دارند خواسته های بیشتری از ایران تقاضا خواهند کرد.

وی درمورد بازدید هیات 5 نفره آژانس از ایران در میانه مذاکرات وین گفت:دو موضوع مورد اختلاف درتوافق هسته ای(پی ام دی وتحریم ها )به آژانس بر می گردد بنابراین آژانس نقش اساسی را در این زمینه بازی می کند و حضور آژانس وگفتگو پیرامون این موارد کمک زیادی به رسیدن به توافق منطقی خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی افزود:مذاکرات فعلی مانند حرکت دو اتومبیلران با سرعت 150 کیلومتر به سمت یکدیگر است وچنانچه هیچ کدام از آنان کنار نروند بهم برخورد خواهند کرد که خسارت جبران ناپذیربه بار خواهد آمد.

وی افزود:ما با غرب در لحظات آخرمذاکرات هستیم ویکی باید کنار بکشدولی در این بازی ایران قطعا کنار نخواهد کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها