جام جم ورزشی: شیلی و آرژانتین امشب در فینال رقابت های کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۸۱۳۹۷۰
آرژانتین _ شیلی ؛ فینال داغ کوپا آمریکا

به گزارش سرویس ورزشی جام جم آنلاین، شیلی و آرژانتین امشب برای کسب مقام قهرمانی در فینال کوپا آمریکا به مصاف یکدیگر می روند. لیونل مسی مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین برای پنجمین بار در فینال کوپا آمریکا به میدان می رود و امیدوار است برای نخستین بار جام را بالای سر ببرد. در آن سو نیز تیم ملی شیلی به عنوان میزبان به دنبال نخستین قهرمانی تاریخ خود در این رقابت هاست. مردم کشور شیلی تا امروز برای قهرمانی تیم ملی کشورشان در کوپا آمریکا انتظاری 105 ساله کشیده اند. تیم ملی آرژانتین نیز آخرین بار 22 سال پیش قهرمان کوپا آمریکا شد. این تیم با کسب مقام قهرمانی احتمالی در فینال امشب پانزدهمین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت ها را جشن می گیرد.

این دیدار برای لیونل مسی خاص است. ستاره آرژانتینی تاکنون با تیم ملی کشورش موفق به کسب جامی نشده و امیدوار است که در این تورنمنت به آرزوی خود برسد. او در بازی نیمه‌نهایی هر چند موفق به گلزنی نشد اما سه پاس گل داد. 959 دقیقه از آخرین گل او در جریان بازی برای آلبی‌سلسته می‌گذرد اما با بازی‌های خوب خود 4 بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده است. او تنها یک گل در این مسابقات از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. مسی همیشه بابت اینکه با تیم ملی فوتبال کشورش هیچ مقامی کسب نکرده اما در مقابل کوهی از افتخارات با تیم باشگاهی اش یعنی بارسلونا را به دست آورده است مورد انتقاد قرار دارد. برخی از هواداران آرژانتین می گویند او آنقدر که برای بارسلونا از جان و دل مایه می گذارد برای آلبی سلسته(لقب تیم ملی فوتبال آرژانتین) چنین نیست. با این حال او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش تا اینجای کوپا آمریکا بوده است به خصوص در دیدار نیمه نهایی مقابل پاراگوئه که از شش گل تیم کشورش او زمینه ساز چهار گل بود هر چند خودش گلی به ثمر نرساند.

دیدار نهایی کوپا آمریکا 00:30 بامداد یکشنبه برگزار می‌شود و در صورت تساوی بر خلاف مراحل قبلی به وقت اضافه خواهد کشید. در نهایت ضربات پنالتی تعیین کننده تیم قهرمان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها