وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کشته شدن «طارق بن الطهار العونی الحرزی» از سرکرده های اصلی داعش در سوریه در جریان حملات هوایی ائتلاف ضد داعش خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۷۵۶
هلاکت مسئول حملات انتحاری داعش

«جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: طارق الحرزی یکی از سرکرده های اصلی گروهک داعش و مسئول انتقال تروریست های خارجی به سوریه و عراق بود و در زمینه تامین بودجه، جذب و انتقال تروریست ها به سوریه و عراق فعالیت می کرد.

بر این اساس الحرزی مأموریت ارائه خدمات و انتقال سلاح از لیبی به گروهک ترورریسی داعش در سوریه و همچنین تسهیل حملات انتحاری و انفجارهای ویژه در زمینه بمبگذاری خودروها در حملات داعش در عراق را بر عهده داشت.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: بدون تردید هلاکت این عنصر کلیدی داعش بر روند جذب تروریست های بیگانه و انتقال آنها به عراق و سوریه برای جنگ در کنار تروریست های داعش تأثیر گذار خواهد بود.

این در حالی است که برادر طارق یعنی علی بن الطهار العونی الحرزی از تروریست های داعش و تحت تعقیب نیز به خاطر حملات سپتامبر ۲۰۱۲ علیه شخصیت های آمریکا در حملات هوایی جداگانه ای به هلاکت رسیده است. در همین راستا وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد طارق الحرزی دارای اصالت تونسی و از افراد تحت تعیب توسط دستگاه قضایی آمریکا بود و برای سر او ۳ میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.

شبکه «سی ان ان» اعلام کرد: طارق از اواسط ۲۰۱۴ رسما فعالیت خود را در میان اعضای تروریست های داعش شروع کرد. محل فعالیت طارق که از اولین تروریست هایی ملحق شده به داعش به شمار می رود، سوریه بود. وزارت خارجه آمریکا او را به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه داعش می شناسد که مسئولیت تامین بودجه، جذب تروریست و انتقال آن به عراق و سوریه نیز به عهده داشته است.

طارق الحرزی امیر گروهک داعش در منطقه مرزی میان سوریه و ترکیه بود و با این عنوان تروریست های خارجی را جذب می کرد و کار کردن با سلاح های سبک را پیش از اعزام آنها به سوریه به آنها آموزش می داد. وی به همراه شماری از اعضای تروریست های مرزی داعش، انتقال تروریست های از انگلیس، آلبانی و دانمارک را برعهده داشت، الحرزی از اوایل ۲۰۱۴ جذب تروریست از شمال آفریقا را برای داعش شروع کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا الحرزی از اواخر ۲۰۱۳ امیر گروهک داعش برای تروریست های انتحاری بود و نقش کلیدی در حملات انتحاری ایفا می کرد. وی به همراه برادرش از طریق خرید و انتقال سلاح از داعش حمایت مالی می کرد. در ۲۴ سپتامیر ۲۰۱۴ او از طرف وزارت دارایی آمریکا به عنوان تروریست جهانی شناخته شد. از جمله اسامی مور استفاده طارق الحرزی: طارق طاهر فالح العونی الحرزی، طارق ابو عمر التونسی، ابو عمر التونسی، طارق بن الفالح العونی الحرزی، طارق بن الفلاح العونی الحرزی، طارق التونسی، أبو عمر هدود، طارق بن طاهر بن الفالح العونی الحرزی بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها