باز هم شایعه از هلند‌؛ عرب‌ها برای علیرضا دست به نقد هستند

سرگیجه جهان!

جهانبخش: تصمیمم را گرفتم در هلند می‌مانم

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان این روزها در فکر انتخاب تیمش است؛ تیمی که می‌تواند تاثیر زیادی در آینده حرفه‌ای علیرضا جهانبخش داشته باشد و سرنوشت فوتبالی این بازیکن را تغییر دهد. این بازیکن جوان که در این فصل با پیشنهادهایی از انگلیس، اسکاتلند، هلند و حتی آلمان روبه‌رو شده تصمیم خودش را گرفته و می‌خواهد در لیگ هلند به فوتبال خود ادامه دهد.
کد خبر: ۸۱۳۳۸۸
جهانبخش: تصمیمم را گرفتم در هلند می‌مانم

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگویی که با خبرنگار جام‌جم داشته درخصوص انتخاب تیم فصل آینده‌اش، پیشنهاد جدی آیندهوون و آلکمار، وضعیت تیم ملی و تیم امید صحبت کرده است.

تکلیف علیرضا جهانبخش برای فصل آینده چه شد و بالاخره به کدام تیم می‌روی؟

هنوز چیزی نمی‌دانم و باید ببینم خدا چه می‌خواهد. این هفته قصد دارم به هلند برگردم تا در این خصوص تصمیم بگیرم و احتمالا بزودی تیم فصل آینده‌ام را مشخص خواهم کرد. تا الان مدیر برنامه‌هایم پیشنهادها را پیگیری می‌کرد و پس از حضورم در هلند تصمیم نهایی را خواهم گرفت.

پیشنهاد PSV آیندهوون و آلکمار چقدر جدی بوده و نظر خودت درخصوص پیشنهاد این تیم‌ها چیست؟

این باشگاه‌ها و یکی دو باشگاه هلندی دیگر با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده‌اند، اما هنوز پیشنهاد آنها رسمی نشده است. با این حال مذاکرات ادامه دارد و باید دید نتیجه چه می‌شود. خودم دوست دارم در هلند بمانم و فوتبالم را آنجا دنبال کنم و به همین دلیل به بهترین پیشنهادی که شرایط خوبی برای من داشته باشد، پاسخ مثبت خواهم داد.

دلیل علاقه‌ات به فوتبال هلند چیست، در حالی که در همین مقطع هم از انگلیس و اسکاتلند پیشنهاد داشتی.

من در پایان فصل هم به باشگاه نایمخن اعلام کردم تمرکزشان برای فروش من روی تیم‌های هلندی باشد، به این دلیل که تازه با شرایط، فضا و فوتبال هلند آشنا شدم و دوست دارم بیشتر اینجا بمانم و تجربه کسب کنم. این که بخواهم در این مقطع از فوتبال هلند جدا شوم یک ریسک است و نباید عجولانه تصمیم بگیرم.

دوست نداری به تیم‌های بزرگ‌تر بروی؟

معتقدم باید قدم به قدم پیش بروم تا این مساله باعث رشدم شود. این که بخواهم عجله کنم و به اولین پیشنهاد بزرگ پاسخ مثبت بدهم ممکن است شاید به ضرر من شود و باید با کسب تجربه بیشتر به پیشنهادهای بزرگ فکر کنم. هنوز سن زیادی ندارم و برای پیشرفت بیشتر فرصت هست.

حالا از بین پیشنهادهایی که در هلند داری خودت دوست داری به کدام تیم بروی؟

برای من فرقی ندارد، دوست دارم به تیمی بروم که یکی دو پله بالاتر از نایمخن باشد. آیندهوون، آلکمار، خرونیخن یا تیم‌های دیگری در این سطح، همه انتخاب‌های خوبی هستند و می‌توانند من را در مسیر پیشرفت قرار دهند. باید ابتدا ببینم شرایط کدام تیم بهتر است و می‌تواند بیشتر به من کمک کند و بعد در این خصوص تصمیم بگیرم.

اولین بازی تیم ملی را در مقدماتی جام جهانی از دست دادی، شرایطت برای همراهی تیم ملی در اردوی بعدی چگونه است؟

به دلیل مصدومیت نتوانستم تیم ملی را همراهی کنم. البته زمانی که تمرینات تیم در تهران برگزار می‌شد، دو بار به اردوی تیم رفتم و با کی‌روش هم صحبت کردم. وضعیتم را هم به کادر پزشکی تیم ملی اعلام کردم و طبق برنامه در کمپ تیم‌ ملی تمریناتم را دنبال کردم. اکنون هم وضعیت خوب است و اگر در اردوی بعدی دعوت شوم در خدمت تیم ملی خواهم بود.

البته بحث حضورت در تیم امید هم مطرح است و کاپیتان این تیم هستی. در صورتی که دوباره تمرینات تیم ملی و تیم امید با هم برگزار شود، تکلیف چیست؟

همیشه و در هر جایی پوشیدن پیراهن تیم ملی برایم یک افتخار است. برای من فرقی ندارد در تیم ملی بزرگسالان باشم یا امید و هر جایی که باشم تمام تلاشم را می‌کنم پرچم کشورم سربلند باشد. مهم پرچم سه رنگ ایران است که همه باید به آن افتخار کنیم و سرباز وطنمان باشیم.

با این شرایط فکر می‌کنی تیم امید بتواند به تیم المپیک راه پیدا کند؟

ان‌شاءالله که بتوانیم صعود کنیم. این موضوع مستلزم این است که شرایط بخوبی پیش برود و امکانات مناسبی برای تیم امید فراهم شود. مطمئن باشید اگر شرایط خوب برای تیم امید فراهم شود، می‌توانیم به المپیک صعود کنیم و این کار غیرممکن نیست. هرچند کار سختی داریم.

مثل این که خیلی به این تیم امید داری... .

بله، چون تیم بسیار خوبی داریم و استعدادهای زیادی در تیم امید حضور دارند. بیشتر بازیکنان در لیگ برتر بازی می‌کنند و در تیم‌های خود تأثیرگذار هستند. البته از همه چیز مهم‌تر کنترل و مدیریت این بازیکنان است و به نظرم از لحاظ فوتبال باید بیشتر کار شود تا این استعدادها به شرایط خوبی برسند. این نوید را می‌دهم که روزهای بزرگی در انتظار فوتبال ایران باشد، چون من خودم چند سال کنار این بازیکنان در تیم جوانان بوده‌ام و می‌دانم استعدادهای زیادی در تیم امید حضور دارند.

چند بازیکن همین تیم در تیم ملی بزرگسالان هستند که به نظر این مساله انگیزه آنها را زیاد کرده است؟

خوشبختانه ما بازیکنان جوانی داریم که تازه به تیم ملی آمده‌اند. این بازیکنان جوان به هماهنگی بیشتر نیاز دارند تا بخوبی در تیم ملی جا بیفتند. کار تیم ملی با این بازیکنان تازه شروع شده و به زمان نیاز است تا با شناخت بیشتر کار را جلو برد.

نقش خودت را در جوانگرایی تیم ملی چقدر می‌بینی؛ تو اولین بازیکن جوانی بودی که توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد، در جام جهانی هم بازی کردی و با عملکردت باعث شدی کی‌روش به جوان‌ها اعتماد کند؟

خدا را شکر که این اتفاقات افتاده است. برای خود من خیلی مهم بود که بتوانم در همین سن و سال تلاش کنم در خدمت تیم ملی کشورم باشم. خوشبختانه خیلی زود هم به این هدفم رسیدم و در تیم ملی حضور پیدا کردم. من بازیکن جوانی بودم که به اروپا رفتم و سپس به تیم ملی راه یافتم. در این مدت تمام تلاشم این بود که نگاه‌ها را نسبت به جوان‌ها مثبت کنم. اکنون هم خوشحالم این اتفاق افتاده، به جوان‌ها اعتماد می‌شود و آنها در تیم ملی هستند. به نظرم اکنون تیم ملی با تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

جــام‌جــم

سعید بهرامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها