بررسی روایت های رسانه ای پیرامون مذاکرات هسته ای

رسانه های غربی آتش بیار معرکه شده اند

وزیر خارجه فرانسه هنگام ورود به هتل کوبورگ وین در جمع خبرنگاران سه شرط را بعنوان راه رسیدن به توافق در بحث پرونده مذاکرات هسته ای با ایران مطرح کرد.
کد خبر: ۸۱۲۰۴۷
۳ شرط فرانسه برای امضاء توافق هسته ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وین؛ لوران فابیوس که بعنوان نخستین وزیر خارجه اروپایی عضو 1+5 به وین وارد شد، با بیان اینکه فرانسه عضو دائم شورای امنیت است ، تاکید کرد که هدف سیاست خارجی فرانسه حفظ امنیت و صلح است.

وی با اشاره به اینکه این اهداف ما را از ابتدا تاکنون در مذاکرات هدایت کرده است، گفت: از ابتدا به دنبال یک توافق محکم بودیم که حق ایران را در داشتن فعالیت های صلح آمیز به رسمیت می شناسد و در عین حال ضمانت می دهد که ایران بطورکامل از دستیابی به بمب اتم منصرف می شود، این هدف ما بوده است.

شروط فرانسه: - کاهش درازمدت توانمندی های هسته ای ایران

- راستی آزمایی سایت ها از جمله سایت های نظامی

- بازگشت خودکار تحریم ها

فابیوس افزود: به همین دلیل سه شرط از نظر فرانسه اجتناب ناپذیر است: اول کاهش درازمدت توانمندی های هسته ای ایران در زمینه تحقیق و تولید، دوم راستی آزمایی سایت ها از جمله سایت های نظامی درصورت نیاز و سوم بازگشت خودکار تحریم ها در صورت نقض تعهدات ایران.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: این سه شرط ، حاکمیت ایران را به رسمیت می شناسد و سه ضلع اجتناب ناپذیر یک توافق محکم است. ما با این اهداف وارد مذاکرات شده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها