کری و ظریف سومین مذاکره خود برای نگارش متن توافق جامع را از امروز در وین آغاز کردند. در این نشست ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، معاونان ظریف و جان کری و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند.
کد خبر: ۸۱۲۰۲۰
آغاز دیدار ظریف و کری در وین + فیلم

مذاکرات هسته ای وزیران امور خارجه ایران و آمریکا از ساعتی پیش در هتل کوبورگ وین آغاز شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از شروع دیدارش با محمد جوادظریف گفت : موضوعات دشوار و کار سختی پیش رو داریم ولی برای دستیابی به توافق امید هست. وی که پشت میز مذاکره با ظریف و معاونانش نشسته بود رو به دوربین های خبرنگاران افزود: یکسری مسائل سخت همچنان باقی است ولی همه خواهان دستیابی به توافق هستند.

ظریف هم این سخنان را تایید کرد و گفت: ما هم با این نکته موافقیم که امید برای توافق وجود دارد.

کری و ظریف سومین مذاکره خود برای نگارش متن توافق جامع را روز شنبه در وین آغاز کردند.

ظریف در بدو ورود به وین نیز در مصاحبه با خبرنگار صدا سیما گفت: ما با هدف رسیدن به توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده باشد و برای همه دنیا توافق خوبی باشد به وین آمدیم و مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، وظایف خود را انجام دهد یعنی تحریم ها را برداردو همزمان با اقدامات ما اقدامات خود را انجام دهد و زیاده خواهی نکند حتما به توافق می رسیم که به نفع همه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت زمان مهم نیست، بلکه رسیدن به توافق مهم است که به یک نتیجه مناسب برسیم .

ظریف همچنین درباره سخنان اخیر جان کری که گفته بود شرط رسیدن به توافق این است که ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد و اینکه آیا تعهدات لوزان الزام آور است به خبرنگار صدا و سیما گفت:

در لوزان نسبت به راه حل ها تفاهم کردیم و درمورد راه حل ها کار را ادامه می دهیم؛ آنچه که مهم است طرف مقابل واقعیت ها را بپذیرد و بر اساس واقعیت ها به پیش برود و بر همان اساس تعهدات خود را انجام دهد. این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم ها و متوقف کردن کلیه قطعنامه های شورای امنیت است.

ظریف تاکید کرد: جمهوری اسلامی کاملا به تعهدات خود پایبند است و کار با به پیش خواهد برد.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها